Upptäckte förut när stereon var avstängd att det är ett väldigt högt klickande ljud när jag trycker in bromspedalen för att lägga i en växel. Ljudet uppstår när jag släpper upp bromspedalen. Normalt eller bör jag vara orolig?
[youtube][/youtube]
Bil: Challenger SRT8
Klickande ljud Challenger SRT8
Klickande ljud Challenger SRT8
Senast redigerad av Avenger den mån 27 maj 2013, 08:15, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades.
Anledning: Bilmodell saknades.
Annons
Re: Klickande ljud
Min spontana tanke är att sådär ska det ju inte låta
..eller?
Du rörde ju inte ens växelspaken, mysko ljud..
Hör du varifrån det kommer? Kanske någon annan kan stå utanför bilen med motorhuven öppen och lyssna?
Hör du varifrån det kommer? Kanske någon annan kan stå utanför bilen med motorhuven öppen och lyssna?
Re: Klickande ljud
Det verkar vara "shift interlock solenoid" som låter, enligt amerikanska kollegor. Frågan är om de tär något som kommer paja, för ljudet kan jag nog leva med. Vi vet ju alla hur mycket de brukar ta på verkstäder här för sånt småfix. :/
Re: Klickande ljud Challenger SRT8
Jo jag tänkte också det, tycker att du borde få det uppkopplat till en dator snarast
Vad synd att det hände nu 
Re: Klickande ljud Challenger SRT8
Man behöver tydligen byta hela växelväljaren. Den i sig kostar 1400:-, sen vill de ha 1100:- för jobbet. Dock verkar det ganska simpelt så kan nog byta den själv. Men jag avvaktar, det verkar inte som att det ska vara nån fara förutom att det är ett irriterande ljud - vilket jag förvisso aldrig märker av ändå eftersom jag har stereon på.