Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Köpa renoveringsobjekt

Allmänt om forumet
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Köpa renoveringsobjekt

Jag har blivit sjukt sugen på att köpa ett renoveringsobjekt. Jag såg den här annonsen på Blocket och åkte och kollade på bilen. Dom vill ha 68 500 för en 66 Mustang med rak sexa och som är helt rostfri i stort sett men i ruskigt dåligt skick. Tror rätt pris hade varit runt 40-45k.

Men, även om jag nu inte köper just denna så fick jag blodad tand så att säga. Jag har inte direkt utrymme för det, eller ens egentliga kunskaper om det - men det är väl hela poängen? Köpa ett renoveringsobjekt och bara pilla med vid sidan av?

Jag fastnade vid Mustang för att det verkar vara en bra bil för ändamålet. Rätt så billiga att få tag på även dessa klassiker, sen så finns det delar till dem överallt.

Så, vad tycker ni? Vad ska man satsa på för sorts projekt? Det som lockade mig med denna var som sagt att det verkade vara väldigt lite plåtarbete som behövde göras då den är i stort sett helt rostfri. Sedan behövs mest jobb i inredningen vilket jag tror passar mig bättre. Ny stoppning och ny klädsel kostar 3 000 kronor inklusive frakt från USA, så det verkar helt klart billigt bara man vet vart man ska leta.

Sedan tänkte jag lacka den själv, så det borde gå på ett par tusenlappar snarare än tiotusentals kronor att lämna in den, så länge man gör det rätt så klart.

Enda problemet jag har är utrymmesbrist. Vårt garage är så litet att min Dodge knappt ryms i det, så det är knappast en optimal arbetsplats...
Bild
Annons
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem

Re: Köpa renoveringsobjekt

Det är ju tyvärr så att en så pass rostfri kaross är dyr.
Det är den svaga länken i en renovering, så priset lär nog inte va helt ute.
Men visst hade man väl sett den för minst 10k billigare. :)
Det som jag tror är den höga summan är ju den relativt rostfria karossen och miltalet. :)

Det går ju att köpa en körklar 67:a för 65.000:-
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mu ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Men jaga vidare och se om du hittar en med lite "sämre" kaross,
så hittar du nog en i din summa. :)

Här finns en 66:a som renoveringsobjekt.
Där är dock karossen i sämre skick för 55.000:- ;)
http://www.blocket.se/jonkoping/Ford_Mu ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Sen är det ju som med alla bilar.
Det finns alltid utrymme för prutning. :)
Speciellt hos bilhandlare. ;)
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Yes, inser ju att det är rostläget (och miltalet) som ligger till grund till deras rätt så höga pris, och jag är inte i tokbehov av en bil just NU, så jag måste ju inte ta just den här :)

Ska hålla ögonen öppna. Förutom Ford Mustang, vilken annan bil skulle lämpa sig bra som en projektbil?
Bild
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem

Frågan är vad projektbilen ska leda till eller ge dig. :D
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Räcket skrev:Frågan är vad projektbilen ska leda till eller ge dig. :D
Bara lära mig om bilmek. En ren hobbygrej :)
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jag hade fastnat för en Firebird, 70-tal :D ..enbart för att jag gillar designen.

Kanske ett ypperligt tillfälle att prova på att importera projektet själv ifrån USA, undra vad det kan kosta för en likvärdig Mustang.., man behöver ju inte ställa samma krav eftersom det just ska vara ett projekt? :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Bilen jag kollat på är nyimporterad, ska reggas nästa vecka så vitt jag vet.
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Precis, det jag tänkte på :) ..man kanske kan spara en kostnad om man importerar en egen muskelbil/pony car, för jag antar att firman som har Mussen gärna lagt på en kostnad för besväret :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar