Hej!
Tänkte lyssna ifall någon har haft samma problem. Har byt multiremen men har problem speciellt när det är blöt och fuktigt . Att den gärna vill ge ifrån sig ett högt gnisslande ljud . Då är min fråga hur man kan få bort det kanske smörja remen eller ifall någon har någon ide ?
Med vänlig hälsning, Ruben
Chevrolet van 88
Annons
- tekniknissen1
- SUV
Re: Chevrolet van 88
Troligen så är remskivan sliten på veven. byta den så blir du av med problemet. men även spännaren tappar fjädrings kraft med tiden .
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Tack för tipset ! Ska testa det så får vi hoppas det löser sig för den tystnar ett tag med silikon spray .
- tekniknissen1
- SUV
Se till att batterit är skapligt laddat innan du börjar spruta på rem sprej eller något annat.
Är remhjulet slitet så låter det inget men den slirar lättare. Så om den får motstånd så ger inte gemeratorn fullt och även servon kan kännas trög. Skit roligt då det händer mitt i natten när men kör med helljus.

Är remhjulet slitet så låter det inget men den slirar lättare. Så om den får motstånd så ger inte gemeratorn fullt och även servon kan kännas trög. Skit roligt då det händer mitt i natten när men kör med helljus.
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!