göra rent ergade sido steg ? stänkskydd bak ?
göra rent ergade sido steg ? stänkskydd bak ?
Hur gör man lättast rent ergade sidostege ? Vilket medel är bäst ?
Stänkskydd bak finns det ? Kan man lacka sidostegen ?
Stänkskydd bak finns det ? Kan man lacka sidostegen ?
Annons
Re: göra rent ergade sido steg ? stänkskydd bak ?
Har du de som är i aluminium? 
Japp dom i aluminium
Funka inte med högtryckstvätten och borste
Funderar på om man kan lacka dom svarta ?
Funka inte med högtryckstvätten och borste
Varför funkar det inte med högtryckstvätt och borste? Är det som den har rostat? Visst de går att lackera dem svarta...men du ska veta VAD du gör . Det är inte att bara slänga på färg utan du behöver ordentlig utrustning och förbehandling.wigge skrev:Japp dom i aluminium
Funka inte med högtryckstvätten och borste![]()
Prövat att slänga på fett lösande medel tillsammans med lite fälg tvätt?
Jobbar med att tvätt och lackering av bilar.
Jag skulle nog lämnat in dem till att bli kromade .
~W
Antar att du vill lackera dem till en billig kostnad? =) Då hade jag rengjort väldigt noga och använda t ex. fälgspray som fäster "bra" på alu och är mer tåligt än vanlig spray 
Absolut fälgfärg fäster bättre än Biltema's burk. Frågan är hur 'halt' det blir när går där. Under våta och snö etcAvenger skrev:Antar att du vill lackera dem till en billig kostnad? =) Då hade jag rengjort väldigt noga och använda t ex. fälgspray som fäster "bra" på alu och är mer tåligt än vanlig spray
~W
Ja precis, för om man tar "vanligt" spray så kommer det nog bli många rinningar om man inte använder någon grundfärg som fäster bra på aluminium.
Nackdelen med lackering är ju att det syns om färgen slits ned, tar man svart på alu så kommer det synas rejält om färgen försvinner på en del ställen, ett tips är att ta silverfärg? =) Snarlikt alu? =)
Nackdelen med lackering är ju att det syns om färgen slits ned, tar man svart på alu så kommer det synas rejält om färgen försvinner på en del ställen, ett tips är att ta silverfärg? =) Snarlikt alu? =)
- Anders Ason
- Pickup Truck
Biltema färgsprejburkar ca 50 kr=mest lösningsmedel. Andra leverantörer som ex.vis Mekonomen ca 100 kr= innehåller färg i mycket högre grad. Rinner inte lika lätt och täcker mycket bättre men framför allt håller den längre. Ett tydligt exempel på att man få det man betalar för.
Jag har lite blandad erfarenhet, Biltema har på senaste tiden blivit riktigt bra känns det som, sist var det Autoexpertens spray som började rinna mer än vad jag "hoppats" på 
Citronsyra, men plocka helst bort dem innan för det rostar väldigt snabbt om du får det på plåten
Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4
Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4
Har någon polare som prövade "Hammarlack" eller något sånt på sin bil med pensel.
Alternativt kan du spreja det svart med en fin yta sedan nita på någon slags gummi som skydd där du går. Som vissa bilar har på Bakre kofångare för att skydda när du lyfter in saker i bagaget. Tror jag skulle bli fint!
Alternativt kan du spreja det svart med en fin yta sedan nita på någon slags gummi som skydd där du går. Som vissa bilar har på Bakre kofångare för att skydda när du lyfter in saker i bagaget. Tror jag skulle bli fint!
~W