Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chevrolet Nubia

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Ulleryd
Station Wagon

Chevrolet Nubia

Hej funderar på att köpa en chevrolet nubia. Någon som har äger en sådan och vet vanliga fel man ska leta efter vid begagnat köp?

Mvh Kristofer Ulleryd
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Chevrolet Nubia

Hej!

Vilken årsmodell kollar du på?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
NickW
SUV

Re: Chevrolet Nubia

Ulleryd skrev:Hej funderar på att köpa en chevrolet nubia. Någon som har äger en sådan och vet vanliga fel man ska leta efter vid begagnat köp?

Mvh Kristofer Ulleryd

Inget illa menat nu så ta inte det på fel sätt. Men ska du köpa en Cheva tycker jag nock att du skulle kunna gå för en lite mer traditionell modell.

MEN efter att jag har sagt min egen åsikt. Om du verkligen har fastnat för det märket och tycker att det är den bilen du är ute efter som passar dig och din prisklass go for it :D :D

Nubira är en koreacheva, en Daewoo som saluförs under Chevrolets varumärke i Sverige eftersom GM äger båda fabrikaten och tycker att Chevrolet låter bättre på vår marknad.

Bilen är en extrem lågprisprodukt utan några särskilda positiva förtecken, utom att den möjligtvis kan vara billig att köpa i andra och tredje hand på grund av dåligt begagnatvärde och är relativt rymlig.

Egentligen så försvann den 2002 eftersom den hade dåliga krocksäkerhetsresultat men den tillverkas fortfarande ännu i Rumänien och Egypten där krocksäkerhet är en sekundär egenskap för köparna.

Våra exemplar för marknaden i Sverige är tillverkade i Gunsan, Sydkorea.
Två generationer finns, en 1997-2000 och en 2001/2002, den sista är att föredra eftersom den inte har föregångarens problem med spruckna motorfästen samt att den har dålig istället för usel krocksäkerhet.

Efterträdaren heter Chevrolet Lacetti och den har motorn ifrån Holden 1.8L, en klart bättre bil, inte minst säkerhetsmässigt.

Läs lite här med. http://www.begkopguiden.se/node/783" onclick="window.open(this.href);return false;

Chevrolet Nubria är igentligen en Deawood
~W
Skriv svar