Här kommer lite blandade frågor så jag valde att lägga den under "Allmänt" (Admin får ev flytta tråden).
Letar i förstahand efter en Dodge Ram1500/2500 -02/04 för ca 150Tkr men liknande Chevrolet, Ford är också av intresse. Som ni förstår så ÄR det strorleken som spelar roll i detta fall, inte märket, kan även tänka mig en Nissan Titan men då blir jag väl kickad från detta forum.
Något jag inte blir klok på är MDS funktionen, vilken bensinmotor och år kom den på (Google is NOT my friend)? Övriga märken har väl liknande funktion men heter något annat?!
Är det värt att gå upp i pris för att få den funtionen om man kör ca 2000mil/år, samma sak ang dieseltruck?
Finns det olika modeller av 5,7L, Hemi och..?! Har kollat här och på google men blir ändå inte helt klok.
Nu hoppas jag det finns en el två importkungar här..
Har insett att import kommer ge mig mer gråtthår än frugan men är ändå sugen OM man kan tjäna på det i pengar el årsmodell. Har dock hittat ett företag som tar ca 25Tkr för att fixa allt ink hämtning i Tyskland, tyvärr är utbudet mycket mindre än i USA.
Fundering nr2:
Är det SVÅRARE att regga in en ex Ram2500 diesel som TLB än som LB, blir väl billigare i skatt/försäkring som TLB?
Fundering nr3:
Är det svårare att regga in med extra utr som ex "normal" höjning och 32"/grillguard, vill ju inte ge myndigheten vatten på kvarnen så dom får något att gnälla på.
Detta var några frågor som håller mig vaken om nätterna och fler blir det nog.
Tack på förhand/ Robin