Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Bullbar / Frontbåge RAM 1500 -2010

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
LillErikDenStore
Station Wagon

Bullbar / Frontbåge RAM 1500 -2010

Hej på er alla !

Nu var det gjort... tagit klivet ner i "JänkeTräsket". Vart en Dodge Ram 1500 -10 med Hemi V8.
Provkörde lite lugnt i början... sedan vart det en kickdown och upp i 100 Mph i ett naffs... gjorde u-sväng och skrev på pappren :D

Men nu till min fråga. Jag har googlat en del på frontbågar och Bullbars, men inte hittat några som är riktigt "snygga". De flesta ser ut som att de är någon rörmokare som böjt några rör... Jag söker en båge som går lite i bilens design, typ följer linjer, är gedigen och helst lite bredare, typ bushbar.

Tänkte ge mig på att byta mätartavlor också, någon som har tips på vart man vänder sig för att få tag i "klisterlapparna" ?

/Erik
Senast redigerad av Avenger den mån 04 nov 2013, 00:30, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknade i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Bullbar / Frontbåge

Grattis till bilköpet!! :D

Då var du uppe i bilens maxfart (begränsad till 160 km/h) :D ..finns dock tuners som möjliggör 230 km/h =)

Kolla med Sweden Custom Cars om mätarhuset och frontbågar, dom har ju gjort en hel del grymma byggen! =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Tholgersson
Van

Denna är ju ganska hård!! :)
" onclick="window.open(this.href);return false;

Sent from my iPad using Tapatalk
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hehe, jag får man tag i en sådan så vore det ju inte fel hade jag inte tyckts, bland de snyggaste frontbågarna som finns oavsett bilmodell; SUV, Sédan, Pickup..

Bild
Användarens profilbild
Tholgersson
Van

Man hade ju sett till att flytta sig om man hade fått en dodge med den bågen bakom sig!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
LillErikDenStore
Station Wagon

Tack för svaren, najsig båge på polispickisen. Fått tips om en firma som byggt custombågar här i stan, ska kolla med dem.
Avenger skrev:Grattis till bilköpet!! :D

Då var du uppe i bilens maxfart (begränsad till 160 km/h) :D ..finns dock tuners som möjliggör 230 km/h =)
Hur reagerar bilarna på tuners, altså, påverkar man hållbarhet och tillförlitlighet negativt?

En annan grej jag tänkte på, kollat runt men inte hittat. Det sitter ett 115v uttag i mittpanelen. Detta borde rimligen gå att byta ut mot 230v med europeisk kontakt... Men vad googlar jag på för att hitta?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Tholgersson skrev:Man hade ju sett till att flytta sig om man hade fått en dodge med den bågen bakom sig!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk
+1 :D ..fast de flesta flyttar nog ändå på sig :o :mrgreen:

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jag hade bara varit orolig för att tuna en bil med turbo/diesel, ska inte vara några problem till dessa HEMI-motorer.

Tror att du får köpa en extern omvandlare från 115 till 220/230 volt :( Kanske inte så snyggt men man slipper ju göra åverkan och det är bara plug-n-play.

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Bullbar / Frontbåge RAM 1500 -2010

P.S, tänk dock på en sak ang. 115 Volt-uttaget, flertalet prylar drivs idag på mellan 110-240 volt, så din bärbara dator mm. fungerat nog utmärkt att driva med den spänningen ;)

Bild
Användarens profilbild
LillErikDenStore
Station Wagon

Jo, men är fel kontaktyp.... Vore behändligt med europeisk kontakt.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Det går att beställa (eller om man sparat) kontakter för USA :) Brukar ingå när man handlar dyrare prylar som datorer osv. :D ..fast visst håller jag med om att det vore smidigt att kunna byta ut den mot en EU-kontakt, det är synd.

Bild
Användarens profilbild
LillErikDenStore
Station Wagon

Avenger skrev:Det går att beställa (eller om man sparat) kontakter för USA :) Brukar ingå när man handlar dyrare prylar som datorer osv. :D ..fast visst håller jag med om att det vore smidigt att kunna byta ut den mot en EU-kontakt, det är synd.
Blir GooglingsVM när andan faller på... bara 4 dagar kvar nu....
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Köp annars en converter för bara den fysiska kontakten så kan du använda "all" utrustning med EU-plugg, fast å andra sidan är det ju bara 150 Watt, men det räcker till laptops iaf, två stycken tror jag, min är på 66 Watt och kräver 110-240 volt =) ..med andra ord går det inte driva en mikrovågsugn, hehe :D

Bild
Skriv svar