Ja, nya RAM 2014 har en helt annan inredning, premium på alla håll och kanter om man väljer Sport eller Laramie osv.
Blandade frågor Pickup Trucks inköp
Re: Blandade frågor Pickup Trucks inköp
Ja, nya RAM 2014 har en helt annan inredning, premium på alla håll och kanter om man väljer Sport eller Laramie osv.
Annons
- SilverSurfan
- SUV
Om det är en "vanlig" nyckel med larmdosan vid sidan om, så är det väl inget problem att kopiera den?
Till en Dodge Ram -05.
Till en Dodge Ram -05.
Nissan Titan 5.6L V8 4x4 -06. Tillverkas i Usa, säljs endast i Usa, vanlig i Usa men räknas ändå inte som Usa-pickis.. http://www.garaget.org/?car=374771&image=3616573
Nejdå, det är inga problem i sådana fall
Men var uppmärksam, transpondernycklarna ser vanliga ut! De är "gråaktiga" med tjockare plast/gummi upptill och har alltså ett chip inbyggt, inga knappar eller liknande, helt dolt. Har du en bild eller länk på bild till nyckeln i fråga? 
Mvh
Mvh
- SilverSurfan
- SUV
Aah ska kolla det.
Var en Ram jag tittade på som bara hade en nyckel. Man vill ju gärna ha en extra.
Elektronisk 4x4 el spak, någon som är bättre el sämre, är det olika årsmodeller som har ena el andra?
Var en Ram jag tittade på som bara hade en nyckel. Man vill ju gärna ha en extra.
Elektronisk 4x4 el spak, någon som är bättre el sämre, är det olika årsmodeller som har ena el andra?
Nissan Titan 5.6L V8 4x4 -06. Tillverkas i Usa, säljs endast i Usa, vanlig i Usa men räknas ändå inte som Usa-pickis.. http://www.garaget.org/?car=374771&image=3616573
Ja, kolla upp det i så fall, bilarna kom med både chip och utan, så det kan vara vilket som 
Det är skillnad mellan de olika fördelningslådorna, den med manuell spak tillåter INGEN 4x4 vid normal körning, den har endast RWD, 4WD Hi, 4WD Lo och Neutral. Fyrhjulsdriften får endast användas vid blöta, hala, grusiga etc., underlag och EJ på torr asfalt / vanlig körning.
Den elektroniska "växelväljaren" tillåter RWD och AWD (dvs. fyrhjulsdrift som går att köra på vanlig asfalt / under normala förhållanden och inte bara i låga hastigheter och hala underlag, iaf i viss grad om jag uppfattar det korrekt). Det finns även 4WD Hi och Lo och Neutral på den som är elektronisk.
Inga speciella årtal utan det var olika tillval man kunde göra
Det är skillnad mellan de olika fördelningslådorna, den med manuell spak tillåter INGEN 4x4 vid normal körning, den har endast RWD, 4WD Hi, 4WD Lo och Neutral. Fyrhjulsdriften får endast användas vid blöta, hala, grusiga etc., underlag och EJ på torr asfalt / vanlig körning.
Den elektroniska "växelväljaren" tillåter RWD och AWD (dvs. fyrhjulsdrift som går att köra på vanlig asfalt / under normala förhållanden och inte bara i låga hastigheter och hala underlag, iaf i viss grad om jag uppfattar det korrekt). Det finns även 4WD Hi och Lo och Neutral på den som är elektronisk.
Inga speciella årtal utan det var olika tillval man kunde göra
Fyrhjulsdrift och skillnader: http://en.wikipedia.org/wiki/Four-wheel_drive" onclick="window.open(this.href);return false; 
- SilverSurfan
- SUV
F-n du e kung Avenger. 
Men om jag vill köra med 4wd HI på snöig/slaskig motorväg el vanlig väg så går det med både "spak i golvet" och elektronisk?
Känns onödigt med 4wd på torr asfalt men isf så är det endast elektroniska som funkar.
Min far har en Trailblazer med elektronisk 4wd och han kör med 4wd Hi när det är snöigt på vägarna, så som jag vill kunna för att få "stabilitet".
BTW: Denna jag kollar på med en nyckel. Tror inte jag sett sv/rött skinn förutom på SRT modellen.
http://www.blocket.se/stockholm/Dodge_R ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Men om jag vill köra med 4wd HI på snöig/slaskig motorväg el vanlig väg så går det med både "spak i golvet" och elektronisk?
Känns onödigt med 4wd på torr asfalt men isf så är det endast elektroniska som funkar.
Min far har en Trailblazer med elektronisk 4wd och han kör med 4wd Hi när det är snöigt på vägarna, så som jag vill kunna för att få "stabilitet".
BTW: Denna jag kollar på med en nyckel. Tror inte jag sett sv/rött skinn förutom på SRT modellen.
http://www.blocket.se/stockholm/Dodge_R ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Ska fungera fint med 4WD HI, men det är ändå läskigt att ligga i höga hastigheter om man känner att man behöver 4WD
Är det så snöigt och slaskigt så tycker jag att det nästan kvittar vad man åker i, hastigheten avgör och för mig blir det typ 60 km/h vid extrema förhållanden
Riktigt fin bil, gillar verkligen färgerna, allting går ihop och den röda färgen är sjukt fint, fälgarna var inte helt fel heller, passar ju faktiskt bra
Nej det är inte många med den inredningen, unik sannerligen 
Riktigt fin bil, gillar verkligen färgerna, allting går ihop och den röda färgen är sjukt fint, fälgarna var inte helt fel heller, passar ju faktiskt bra
- SilverSurfan
- SUV
Nu var det länge sedan jag skrev något.. 
Är det någon skillnad på Daytonan och sport? finns 2st silvriga på blocket, båda quad cab och 4x4 så mitt otränade öga ser ingen skillnad..
Daytonan brukar väl vara rwd?!
Tanken med köra med 4x4 är inte att köra fortare utan att ha mer stabilitet och säkerhet i snömodden.
Den röda hann tyvärr bli såld innan jag kunde svara i telefon pga jobbet, men vart lite osäker pga strul med bromsljus och milen..
Det kommer flera Dodgar.
Är det någon skillnad på Daytonan och sport? finns 2st silvriga på blocket, båda quad cab och 4x4 så mitt otränade öga ser ingen skillnad..
Daytonan brukar väl vara rwd?!
Tanken med köra med 4x4 är inte att köra fortare utan att ha mer stabilitet och säkerhet i snömodden.
Den röda hann tyvärr bli såld innan jag kunde svara i telefon pga jobbet, men vart lite osäker pga strul med bromsljus och milen..
Det kommer flera Dodgar.
Daytonan är ju mer en "samlarbil" (sportmodell) som är numrerade osv., mestadels kosmetiska skillnader, tror det är fälgar, vinge/spoiler och huvscoop, bland annat
Dock inte lika mycket som t ex. Rumble Bee =)
Ja, det dyker alltid upp roliga grejer på blocket, varje dag ser man något nytt
Ja, det dyker alltid upp roliga grejer på blocket, varje dag ser man något nytt
- SilverSurfan
- SUV
Hmm så jämfört med en Daytona och en sport så kan en Daytona ha ev lite bättre andrahands värde.. Båda jag tittar på har samma kjolar, huvscoop osv, bara fälgarna som verkar skilja.
Avenger, jobbar du natt? Märkt att dina inlägg kommer typ samma tid på natten.
Avenger, jobbar du natt? Märkt att dina inlägg kommer typ samma tid på natten.
Ja det blir det säkert, då dom är numrerade osv. 
Rumble Bee hade dock varit coolt, ännu mer "special"
Jag är online lite när som
Rumble Bee hade dock varit coolt, ännu mer "special"
Jag är online lite när som
- SilverSurfan
- SUV
Blir trångt med familjen i en "Bee" men dom är coola.
Var och tittade på några bilar idag.
Måste tyvärr säga att en -05 Titan slog en -07 Ram i komfort men framför allt i utr ala Japanbil.
Blev nästan en dansbana när man fällde upp baksätena (bra för hunden).
Och trots sina ca 50hk mindre så tryckte Titanen på bättre vid rödljuset.
Att det fanns dvd i baksätet är bra sälj argument mot frugan.
MEN en Dodge e alltid en Dodge..
Var och tittade på några bilar idag.
Måste tyvärr säga att en -05 Titan slog en -07 Ram i komfort men framför allt i utr ala Japanbil.
Och trots sina ca 50hk mindre så tryckte Titanen på bättre vid rödljuset.
Att det fanns dvd i baksätet är bra sälj argument mot frugan.
MEN en Dodge e alltid en Dodge..
Dodge
RAM

Titan är anpassade för den amerikanska marknaden så de är inte helt olika
På senare år har Dodge tagit igen en hel del dock =)
F-150 är ju heller inte fel isf, den mest sålda Full-Size Pickupen någonsin =)
Titan är anpassade för den amerikanska marknaden så de är inte helt olika
F-150 är ju heller inte fel isf, den mest sålda Full-Size Pickupen någonsin =)
- SilverSurfan
- SUV
Dodge
ram=sant..
Som sagt tidigare så är nya Ram grymma men min budget sträcker sig till ca en -07a, ska ju ha råd med försäkring och bensin oxå.
Dodge är gryma utvändigt, Titanen grym invändigt och F150 är halvgrym ut och invändigt (bra kompromiss på ut/invändigt).
Tyvärr finns ingen 4dörrs Ford i Sthlm att titta på.
Vart leende ifrågasatt varför jag ville ha en stor och bensintörstig pickis när jag tittade på en Silverado-04, när jag förklarande att jag egt letade Ram och bara ville känna på lite alt till Ram så fick jag svaret: "Aah då förstår jag, Ram är mäktiga".
Vart en helt annan förståelse för en Ram.
Som sagt tidigare så är nya Ram grymma men min budget sträcker sig till ca en -07a, ska ju ha råd med försäkring och bensin oxå.
Dodge är gryma utvändigt, Titanen grym invändigt och F150 är halvgrym ut och invändigt (bra kompromiss på ut/invändigt).
Tyvärr finns ingen 4dörrs Ford i Sthlm att titta på.
Vart leende ifrågasatt varför jag ville ha en stor och bensintörstig pickis när jag tittade på en Silverado-04, när jag förklarande att jag egt letade Ram och bara ville känna på lite alt till Ram så fick jag svaret: "Aah då förstår jag, Ram är mäktiga".