niklun skrev:Hej igen tack för alla svar!
Jag har provat allt med bälterna i fart med växel i även vid inbromsning utan resultat så jag har gett upp håller på att leta efter nån sida där man kan köpa nya
och jag kanske förklarade mig dåligt med det är sidorutorna fram som är tonad och inte fram rutan.
tack igen!
Du får ej ha Tonade rutor FRAM alls . Bakre passagerare och bagage fönster etc är TILLÅTET . Typ allt som ses som 'bakre' är tillåtet, 'fämre' ej tillåtet.
Sen beror det helt och hållet på var man har besiktigat bilen och vilken polis man träffar. Är de på bra humör släpper de iväg dig, dåligt nja. Fångar fel polis dig blir det 300-400kr böter och ombesiktning
Det måste vara mins 70% ljusinsläpp både ute och inifrån. Har för mig att ett dubbelglas fram ruta släpper in ca 75%. Så det betyder inte att du kan ha 30% toning. Hittar du sedan någon toning som är 'godkänd' måste du se till att den ej är bländande/reflekterande.
Besiktigar du bilen runt hörnet i en lada där mulle meck ger en dunk Hembränt med varje besiktning är det inga problem.
Annars flytta till USA. Ingen som bryr sig där.
Kolla bildelsbasen för nya bälten.