Ckeva pickup 6.2l Diesel -86
Ckeva pickup 6.2l Diesel -86
Jag har en s10a 6.2l Diesel som glöggningen inte fungerar på, lampan tänds inte när jag vrider på nyckeln, men kortsluter jag reläet så lyser lampan. reläet är nytt. har följt alla kablar, så ingen är lös, men jag vet inte om dom sitter rätt.
Tacksam för hjälp!
Tacksam för hjälp!
Annons
Re: Ckeva pickup 6.2l Diesel -86
Du menar väl en C10 eller K10? Fungerar det om du lägger manöverspänning på reläet istället för att kortsluta det?
C10 menade jag, det är jämt spänning på en av polerna på reläet, så jag har tagit en kabelbit mellan polerna och kortslutit reläet på de viset.
- tekniknissen1
- SUV
Ja givetvis så tänds glöd lampan när du byglar relät. den är kopplad på glödstiftens krets innan glödstiften.
Har du kollat tempgivaren på motorn ? Så ska det kopplas ! uppifrån svart. röd. gul .rosa
Har du kollat tempgivaren på motorn ? Så ska det kopplas ! uppifrån svart. röd. gul .rosa
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Hur kollar jag tempgivaren?
- tekniknissen1
- SUV
se om den släpper igenom ström 12v när den är kall.
Den släpper inte igenom ström, det går två kablar till givaren, en går till glöggningsreläet och den andra försvinner i en kontakt, borde inte den ge 12volt? Det gör den inte, ska tempgivaren ha konstantström när tändningen är på?
- tekniknissen1
- SUV
Jo den ska ge ström när den glöder då den är kopplad till glödstifts kretsen. Du kan kolla igenom att sätta ström på glödstifts sidan på relät och se om du får ström upp till relät igenom tempgivaren. dock inte någon längre tid max 15-20 sek . (glödstiften blir för varma )
Nu har jag lyckats få relä å funka genom att koppla allt enligt elschemat, men den glöggar fortfarande inte som den ska, den är fortfarande segstartad vilket även kan vara dåliga glödstift.
Men problemet är att reläet låter hela tiden när man kör och lampan blinkar var 5e sekund ungefär, så ska de väl inte vara?
Men problemet är att reläet låter hela tiden när man kör och lampan blinkar var 5e sekund ungefär, så ska de väl inte vara?
- tekniknissen1
- SUV
Ja det gör min alltid ! slår på tändningen och lampan tänds 5-20 sek så släcks den då drar man runt starten och sen blinkar den ( slår av och på ) i 1-2 min längre om det är kallt. Du kan ohm mäta glödisarna År där inget gemomsläpp så är dom kassa.
Den blinkar hela tiden även när man kört någon mil i 0-gradigt, då borde den väl bli varm?
Låter ditt relä hela tiden?
Låter ditt relä hela tiden?
- tekniknissen1
- SUV
slår den inte av då är temp givaren kass den bryter när det den blir varm typ 40 grader.
Tempgivaren är ny, går den att koppla fel? Vad ska de vara för värde på glödstiften?