Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Radio/Hårddiskproblem HDD Mygig

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Krister
Station Wagon

Radio/Hårddiskproblem HDD Mygig

Hej ! har en dodge journey -09 som jag har fått nå knas på hårddisken. Enheten heter REX och har VES, Nav och u connect. Det som händer är att när man vill lyssna på hårddisken så hoppar den igång men låser sig och man kan inte trycka på något, får plocka säkringen så hoppar den igång igen i radioläge och fungerar. jag kan lyssna på cd, radio, aux, använda navigation och blåtand. Det jag tycker är lite konstigt är att använder jag ves systemet i baksätet så kan jag lyssna på musik i HDD via lurarna. och använda fjärrkontrollen att byta låt med. Går jag in i HDD och kollar använt utrymme så kommer det upp, 13gb ledigt.

har varit i kontakt med dodge sverige och de hänvisade mig till auktoriserad verkstad. Var i kontakt med 2 verkstäder och ingen av dom hade utrustning att felsöka el uppdatera programvara.

Har ni någon aning om vad detta kan vara? MVH Krister
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Radio/Hårddiskproblem HDD Mygig

Fasen vad dåligt av verkstäderna att inte ha rätt grejer. Vet inte vad du ska göra. Kan tyvärr bara hänvisa dig att söka på nätet.
Någon här kanske har något hum

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
CEk
SUV

Re: Radio/Hårddiskproblem HDD Mygig

Jag hade problemet med att min RER frös till och det inte gick att göra nånting. Efter ett tag rebootade den bara. Jag fann uppdatering till den och körde i, sen har jag inte haft problemet igen. Gjorde en snabb sökning åt dig och tyvärr hittade jag ingen uppdatering till REX men gräver du lite djupare så finns det säkerligen för nedladdning därute nånstans!
Skriv svar