Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

kompressor till stötdämparna Cheva Trans Sport 2002

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
wipwip
Minivan

kompressor till stötdämparna Cheva Trans Sport 2002

Hej, har en Chevrolet trans sport 02a och har plockat isär luftpumpen till stötdämparna och har kommit fram till att den behöver en lätt honing och en ny kolvring, fast inte utav järn utan av plast eller gummi. Jag har sökt efter både nya och begagnade pumpar men det är ju sånt jävla pris... sen så om dom begagnade skulle gått lika långt som min, så är renoveringsbehovet snart där också. Därför väljer jag fixa den jag har, då vet jag vad man får i alla fall. Nu till min fråga, är det någon som vet var man får tag på delar till pumpen till stötdämparna?
Senast redigerad av Avenger den ons 05 mar 2014, 15:38, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: kompressor till stötdämparna

Kanske någon mekanisk verkstad kam ha något.
Om du hittar tillverkarens namn på så kanske det blir lättare den vägen att hitta det som behövs

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: kompressor till stötdämparna Cheva Trans Sport 2002

Tror också det blir bra om du hittar någon lokal verkstad som pysslar med sådant, du kan ju även fråga större företag om dom bara kan se på vilka delar det är så fixar dom det, har haft god erfarenhet av sådant och man får ofta bra materialval :)

Hittade inget på ebay.com när jag kollade :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Re: kompressor till stötdämparna Cheva Trans Sport 2002

Jag har funderat på att använda en 12V pump från Biltema eller dylikt, de har ju ungefär samma storlek.

Honing och kolvring bör en lokal verkstad som jobbar med hydraulik/pneumatik kunna lösa åt dig.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Skriv svar