Vet inte om man kan få något svar på denna fråga men försöker.
Har ett konstigt fenomen i framvagnen,
det är ett knackande ljud när man kör, men ljudet kommer inte förren man kommit upp på en hastighet på 100 och upp, och det knackar på förrar sidan.
uppskattar om det kommer in lite idéer på vad det kan vara.
Dodge Grand Caravan -05 oljud fram
Annons
Re: Dodge Grand Caravan -05 oljud fram
Kan du beskriva ljudet lite mera?
Varifrån det kan tänkas komma, fram, bak, vid hjulet..? Blir fälgen varm? Låter det när du svänger åt något särskilt håll?
det är ett tickande "knackande ljud" och det är jämmna knackningar. Kommer fram ifrån och på förar sidan låter det ifrån.
ligger vi under hundra så hör vi inga knackningar. fälgen har jag inte kollat om den blir varm, få kolla upp det idag.
Inte massa stenar eller nåt annat som fastnat i däcket? Låter det högt, så man hör det med kupéfläkten igång och rutorna nere?
Tror jag har hittat felet, men att ljud kunde gå så hade jag inte tänkt på. Men det sitter en plast del på höger sidan i hjulhustet för att komma åt vattenpump och remmar, del plastdel hade lossnat. Ska nu bara hitta nya plastpluggar för att få fast det.
Få hoppas att det är detta nu, testade med buntband och vi hör inget oljud.
Få hoppas att det är detta nu, testade med buntband och vi hör inget oljud.
Aha, ja det var säkert det isf 
Plastclips finnes på skroten eller din lokala Chrysler handlare, även ebay.com samt kanske något universal
Plastclips finnes på skroten eller din lokala Chrysler handlare, även ebay.com samt kanske något universal