Hej.
Nu är det så att jag funderar på att införskaffa mej en tahoe 00-05 typ. Undrar om någon har erfarenhet av dessa bilar vanliga/dyra problem som kan uppstå eller om de finns saker man ska akta sej för!? Har hört att dom har lite problem med drivlina om detta kan stämma? Hadde varit bra om någon med.lite erfarenhet kan utala sej om dessa bilar är något att ha eller ej!
Tack på förhand
köpråd tahoe 2000-2005
köpråd tahoe 2000-2005
Senast redigerad av Avenger den lör 15 mar 2014, 13:29, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
Annons
- Agentrullning
- Minivan
Re: köpråd tahoe
Hej, jag kör en Yukon från 2001 (som ju är GMC:s systermodell till Tahoe).
Det är rejäla bilar, kolla automatlådan noga, 4L60E lådorna kan krångla ibland, vissa modeller har en förstärkt låda (6.0) en del har den skottsäkra 4L80E-lådan. Motorerna är idiotsäkra om de fått normalt underhåll. 4WD finns i ett par varianter, en med urkopplingsbar 4WD och en med konstant 4WD som väl anses som driftsäkrare.
Det som är gjort på min är byte av soppapump och generator.
Annars - kolla så allt funkar, AC, elhissar, cruisecontrol m.m.
Det är rejäla bilar, kolla automatlådan noga, 4L60E lådorna kan krångla ibland, vissa modeller har en förstärkt låda (6.0) en del har den skottsäkra 4L80E-lådan. Motorerna är idiotsäkra om de fått normalt underhåll. 4WD finns i ett par varianter, en med urkopplingsbar 4WD och en med konstant 4WD som väl anses som driftsäkrare.
Det som är gjort på min är byte av soppapump och generator.
Annars - kolla så allt funkar, AC, elhissar, cruisecontrol m.m.
Buick Roadmaster Sedan '92
GMC Yukon Denali '01
Camaro Z28 '99
GMC Yukon Denali '01
Camaro Z28 '99