Jag har själv satt LED som parkeringsljus på vardagsbilen, och den har gått genom besiktningen två år i rad utan påpekande, däremot har jag läst lite om folk som blivit stoppade i flygande kontroller och fått nedslag på detta.
Är det någon som råkat ut för/har närmare erfarenhet av detta?
Använda LED-ljuskällor istället för glödlampor
Annons
Re: Använda LED-ljuskällor istället för glödlampor
Nä. Har inte hört om någon som blivit stoppad heller. Skulle väl vara om det var starkt ljus isf kan man ju tycka som gjorde att man blev stoppad alt få nedslag på besiktning
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
- SilverSurfan
- SUV
Hört för länge sedan om folk som haft problem på besiktningen med led till numerplåten pga att det lyser för starkt.
Själv har jag led i pos och nummerplåten utan problem hos besiktningen.
Köpte på Jula för 49kr/paret.
Själv har jag led i pos och nummerplåten utan problem hos besiktningen.
Köpte på Jula för 49kr/paret.
Nissan Titan 5.6L V8 4x4 -06. Tillverkas i Usa, säljs endast i Usa, vanlig i Usa men räknas ändå inte som Usa-pickis.. http://www.garaget.org/?car=374771&image=3616573
Har LED positionsljus fram på Dodgen (3 st dioder på varje sida, inbyggda i strålkastarna, dom var så när jag köpte dem nya, aftermarket lampor) och det gick igenom besiktningen, lyser typ lite blått
Har även LED till regbelysningen, ganska starkt upplyst men snyggt är det, gick också igenom.
Har även LED till regbelysningen, ganska starkt upplyst men snyggt är det, gick också igenom.