jag köpte en van för ett tag sen som stått i några år. men var inga större problem med att starta den. han gick lite taskigt efter ett tag, bestämde mig då för att byta stift och tändspole. gick mycket bättre då
dodge van 250 -85
dodge van 250 -85
halloj..
jag köpte en van för ett tag sen som stått i några år. men var inga större problem med att starta den. han gick lite taskigt efter ett tag, bestämde mig då för att byta stift och tändspole. gick mycket bättre då
men efter ett par körningar bestämde jag mig för att göra en kickdown och det tyckte den inte om. slutade få bränsle, ok, byte pumpen och soppan kom fram, men nu går det bara att köra några kilometer så slutar den ge soppa. men stänger jag av den i en minut så finns det igen och så håller det på. kan det vara skit i tanken eller ledningarna eller vad kan det vara???? tack för svar
Annons
Re: dodge van 250 -85
Har du även bytt bränslefiltret? Slutar pumpen att gå eller fortsätter den fastän det inte kommer fram bränsle, då kan det vara smuts/skit som du säger.
Re: dodge van 250 -85
jag har nu bytt bränslefiltret innan förgasaren och även kollat filtret i tanken och bytt slangarna som går ner i tanken för att eventuellt utesluta torrsprickor där. men det har inte hjälp. kan nog konstatera att det är när den blir varm som bränslet slutar. för det kommer alltid efter ca 1 mil. och så blir det värre desto varmare den blir verkar det som. kan det ha något med oljan och oljetrycket? att det fungerar när oljan är kall och tjock??? eller något i själva förgasaren. för från tanken till förgasaren är det mesta bytt och rengjort...