hej alla ny här.
Har införskaffat mig en Dodge Nitro -08
Jag skulle vilja ha en takbox på den men det verkar svårt att då fatt i delar. Har plast rails på taket men där måste finnas något har mött ett par bilar som har takbox. Någon här som kanske har tips på hur jag löser detta
Mvh Kenny
Dodge nitro -08 takbox
Dodge nitro -08 takbox
Senast redigerad av Avenger den ons 08 apr 2015, 11:40, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till "takbox" i rubriken / mvh
Anledning: La till "takbox" i rubriken / mvh
Annons
Re: Dodge nitro -08
Hej Kenny,
Får börja med att gratulera till nya bilen!
Sitter det några rails under plasten?
Såg att det fanns originalräcken att köpa på ebay i USA, men de kostar en del att få hit med både inköpspris, avgifter och frakt. Kolla med en aukt. handlare här i Sverige och se om de har bättre pris.
Har du rails under plasten så kan du även se om det passar med några universalräcken, annars får du köpa originalrails först.
De jag hittade på ebay finns med eller utan rails, inga rails ingår till 2007-modellerna men det ingår/finns paketpris med rails till 08-11. Men kolla för säkerhets skull ifall du kanske redan har rails. Priset ligger på nästan 4 tusen inkl. avgifter och frakt såg jag (länk till annonsen: http://www.ebay.com/itm/08-11-Dodge-Nit ... e6&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;).
När räckena är på bilen så kan du börja välja takbox, de flesta passar nog, men kolla upp lastvikterna så det är okej, överstig inte vad bilen/railsen/räckena klarar av även om takboxen skulle klara av mera.
Får börja med att gratulera till nya bilen!
Sitter det några rails under plasten?
Såg att det fanns originalräcken att köpa på ebay i USA, men de kostar en del att få hit med både inköpspris, avgifter och frakt. Kolla med en aukt. handlare här i Sverige och se om de har bättre pris.
Har du rails under plasten så kan du även se om det passar med några universalräcken, annars får du köpa originalrails först.
De jag hittade på ebay finns med eller utan rails, inga rails ingår till 2007-modellerna men det ingår/finns paketpris med rails till 08-11. Men kolla för säkerhets skull ifall du kanske redan har rails. Priset ligger på nästan 4 tusen inkl. avgifter och frakt såg jag (länk till annonsen: http://www.ebay.com/itm/08-11-Dodge-Nit ... e6&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;).
När räckena är på bilen så kan du börja välja takbox, de flesta passar nog, men kolla upp lastvikterna så det är okej, överstig inte vad bilen/railsen/räckena klarar av även om takboxen skulle klara av mera.
Re: Dodge nitro -08
Blev nyfiken och kollade även ebay.de, fanns ett par originalräcken (Mopar) för 176 euro med frakt, länk: http://www.ebay.de/itm/DODGE-Nitro-Dach ... 20f77d594d" onclick="window.open(this.href);return false;
Dock verkar det inte ingå några rails ifall du saknar det som sagt.
Ebay.co.uk har jag inte kollat..
Dock verkar det inte ingå några rails ifall du saknar det som sagt.
Ebay.co.uk har jag inte kollat..
Re: Dodge nitro -08 takbox
Hej om jag förstod dig rätt så kan där sitta rails under plasten det måste jag kolla i helgen till att börja med. Tack för tipset än så länge
Det är jag inte säker på till din årsmodell, i och med att annonserna jag hittade visade att railsen verkar behövas till 08-11 men att det finns på 07, om jag uppfattat det korrekt. Men det kanske är en övergångsperiod däremellan så att det finns på din bil, då hade det varit smidigt om man köper Mopar originalräckena som finns på tyska ebay, eller några universal som passar railsen.
Finns det inte på din bil så behöver du kontakta en aukt. handlare och fråga om du bara kan köpa railsen (eller bägge och, rails och räcken), tror inte det är så många som annonserar ut bara railsen om man letar på någon annonssida, men det finns säkert butiker i USA fast jag kan tänka mig att kostnaderna sticker iväg, borde inte vara så dyrt i Sverige med de "skenorna".
mvh
Finns det inte på din bil så behöver du kontakta en aukt. handlare och fråga om du bara kan köpa railsen (eller bägge och, rails och räcken), tror inte det är så många som annonserar ut bara railsen om man letar på någon annonssida, men det finns säkert butiker i USA fast jag kan tänka mig att kostnaderna sticker iväg, borde inte vara så dyrt i Sverige med de "skenorna".
mvh
Kollade in bilen idag och tyvärr inga rails
skall kolla in ebay och se vad jag hittar...
hade bara man fått lite bilder på hur det är infäst så kunde man svetsat lite i rostfritt och köpt "klämmorna" takboxen har jag liggandes redan...
skall kolla in ebay och se vad jag hittar...
hade bara man fått lite bilder på hur det är infäst så kunde man svetsat lite i rostfritt och köpt "klämmorna" takboxen har jag liggandes redan...
Det enda jag verkar hitta som inkluderar rails är denna annonsen, då är det komplett med rails och räcken, Mopar original till ett pris av strax under 4 tusen med frakt och avgifter:
http://www.ebay.com/itm/08-11-Dodge-Nit ... e6&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Men kolla även med Fiat Sverige vad de ska ha för enbart railsen (om du vill använda några andra räcken) eller allting komplett.
Det går säkert att bygga ihop en egen lösning, men att få profilerna som original (om man vill ha originalräcken) blir nog svårare, då får det bli några universalräcken eller ombyggnad av dem också.
Mvh
http://www.ebay.com/itm/08-11-Dodge-Nit ... e6&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Men kolla även med Fiat Sverige vad de ska ha för enbart railsen (om du vill använda några andra räcken) eller allting komplett.
Det går säkert att bygga ihop en egen lösning, men att få profilerna som original (om man vill ha originalräcken) blir nog svårare, då får det bli några universalräcken eller ombyggnad av dem också.
Mvh