Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Corvette c4 ratt byte

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
EvilRide
Station Wagon

Corvette c4 ratt byte

Hej, jag är sugen på byta ratt på min corvette 85a, ingen airbag. En del rykter säger att "Grant" rattar passar, men kollade på Hansen racing och Motorallt, dem säger att det behövs en nav..
Är det inte bolt-on?
Går det att beställa på e-bay eller Hansen Racing och tro att dessa passar?
mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Corvette c4 ratt byte

Tjena!

Har ingen erfarenhet av hur rattarna hos Corvette ser ut av de årsmodellerna, men ofta (om inte alltid) så krävs det en adapter som är specifik för bilen, som omvandlar navet till ett "universal" och därmed passar de flesta eftermarknadsrattar som är universal. Eftersom du inte har airbag så borde det inte bli något problem med besiktningen.

Hittade "original" eftermarknadsrattar till 86-89 (tror jag det var) på ebay.com som även passar rakt av på din 85:a och tidigare årsmodeller, de hade lite modernare design mot 85:orna, kanske något att fundera på? Blev nog över 2 tusen i kostnad med alla avgifter men snygga var dom, blir troligen samma pris för en universal då man behöver bygga om med ett nav (som kostar en del).

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
EvilRide
Station Wagon

Re: Corvette c4 ratt byte

Tack! Lutade åt e-bay jag med, universal nav kostar typ 600kr, och en hyfsat ratt ca 1000-2500kr.. Gamla ratten är ju matt och sliten.
Skriv svar