Ojdå..
denna tråden hade jag helt glömt bort
Har hänt ganska så mycket med bilen sen sist jag skrev,
skall försöka bli lite bättre på att uppdatera.
Har fått tag i sidospegel som jag lacka om och fått monterat , det va inte det lättaste men det gick
ska man byta sidospegel så är det upp till -91 en sort och efter en annan fick fel först men här är rätt monterad.
Ett vanligt fel på PA`s e att det möglar och tyget släpper på C stolpen... så även på min , det är nu åtgärdat med nytt tyg.
Varför det möglar är för att om man har taklucka så går dräneringsslangen ner i C stolpen , och den lossnar tydligen lätt uppe under innertaket vilket den hade gjort på min också.
Dräneringsslangen monterad och för att få den att sitta fast så klämde jag in lite skumplast för att få den att sitta kvar å inte vibrera loss.
Sen har jag även bytt ut de bakre stötdämparna mot gasfyllda ist för nivåreglerande med luft.
Det gör att kompressorn är urkopplad , och spänningen bibehålls i batteriet.
Bytt ut tändspoleenheten mot en annan bilen gick så mycket bättre men det va fortfarande något som krånglade...
fick syn på att 3 av tändkablarna va ärjade inne i , så det byttes ut mot nya friska.
Nu startar bilen direkt och går förträffligt bra.
första bilden den tändspolen som satt, andra den jag bytte ut mot.
Har bytt sista burken mot en något mindre

ger ett lite mer murrrigt (o)ljud , skall dock byta ut dämpen igen mot en större då vid längre åktur så är oljudet bara jobbigt.
slutröret e inte optimal vackert , men duger så länge.
Orginalhållare för liten plåt monterad så också nr plåten.
Gjort mig en förvaringslåda
spindlarna och stabiliteringsstagen bytta
Grill utbytt mot en finare med text
Besiktigad med blankt papper och en huvkråka monterad.
Nu avställd i vinter ide...
på återseende...