Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Park assist - Dodge Durango -2007

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Jypie79
Station Wagon

Park assist - Dodge Durango -2007

Hej.
Har precis inhandlat mig en Dodge durango 07a.
Nu undrar jag varför det inte går att slå på park assistansen via personliga inställningar?
Jag har ett larm "Service park assist" har jag för mig att det står!
Någon som vet något och kan hjälpa mig?
Senast redigerad av Avenger den tis 31 maj 2016, 11:46, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till bilmodellen och årsmodellen i rubriken / Mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Park assist - Dodge Durango -2007

Tjena!

Om jag får gissa så går det inte att aktivera "Park Assist" då systemet varnar för ett fel.

När det står "Service Park Assist" så kan det vara smuts på någon/några av sensorerna, glapp i någon/några kontakt/er till en sensor eller någon/några sensorer som är defekta.

Prova först att rengöra sensorerna om de är smutsiga, därefter kan du lossa varje kontakt och spraya med t ex. el-spray samt inspektera efter synliga fel. Fungerar inte det så är det nog en eller flera sensorer som är dåliga, vilket säkert går att hitta på ebay.com till ett bra pris.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Förresten, grattis till nya bilen!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Jypie79
Station Wagon

Avenger tack för svar!
Det kan ju så vara att det inte går att aktivera när fel meddelandet finns aktivt.
Ska kolla igenom givarna och kontakterna imorgon, tror dock att en av dom har fått en liten smäll på ytterkanten.
Jag vet inte hur känsliga dom är!!
Tack super nöjd med bilen annars, inte för att det stör jätte mycket att givarna inte fungerar men finns dom så ska det fungera!
Återkommer.
Mvh Jypie
Skriv svar