Har hittat en ram i närheten där jag bor, har legat ute ett tag. Vad tycker ni om priset kontra miltal och utrustning?
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Dodge RAM 1500 5,7L HEMI Laramie Crew Cab http://www.blocket.se/vi/69370731.htm
Mvh Lars
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Dodge ram 2011 köpråd
Annons
Re: Dodge ram 2011 köpråd
Lite dyr skulle jag säga. Vart bor du? Tänkte om man hittade nåt så kan man tipsa 
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Håller med, det priset var lite väl i överkant.
mvh
mvh
Vad är vettigt pris, tänkte så man kan förhandla
Bor i östersund
Vi betalade 45k till på det där priset för våran -13 Laramie Crew cab som gått 4200 mil. Svågern köpte sin -14 Spirt crew cab för 370 som gått 4500 mil, men å andra sidan har jag en bekant till en kompis som betalade 250 för sin -10 Sport crew cab som gått 10500 mil så det är väldigt varierande priser när det gäller dessa bilar känns det som. Man måste hitta den mest prutvänliga helt enkelt och vi letade bra länge innan vi hittade rätt..
2013 RAM 1500 Laramie CrewCab 5.7 Hemi
Jag skulle säga att de priserna är ganska rimliga alla tre. Det är mycket som skiljer, både i mil och år. Jag letar efter en 09-11 tex, siktar på en prislapp runt 250, men även ovanför det om jag kan räkna med en prutmån, max 15000 mil. År, mil, modell och utrustning kan kompensera för varandra. De begagnade har blivit dyrare sista åren, dollarn är hög och även om det finns en del bilar där ute så är marknaden förhållandevis liten i Sverige.
I min vänkrets finns många med pic-uper, då vi alla har ett intresse i båtar, och då inga uttern och flipper hehe samma sak händer där, dollarn är hög, så priserna här i Sverige har gått upp på såna båtar, även de begagnade. (Vilket är dom flesta)
Notera nu att jag är ju ingen handlare, bara en kille som går på vad jag kan läsa mig till och lära av folk som kan, tex folk som Avenger
och vänner med kunskap.
I min vänkrets finns många med pic-uper, då vi alla har ett intresse i båtar, och då inga uttern och flipper hehe samma sak händer där, dollarn är hög, så priserna här i Sverige har gått upp på såna båtar, även de begagnade. (Vilket är dom flesta)
Notera nu att jag är ju ingen handlare, bara en kille som går på vad jag kan läsa mig till och lära av folk som kan, tex folk som Avenger
Tillägg: Man måste ju också fråga sig själv vilken utrustning man vill ha/behöver. Onödigt att betala för nåt man inte har intresse i, ta dvd skärm i talet tex, visst det är säkert nice, och dyrt, men jag har ingen som helst nytta av det. Då vill jag hellre ha ett flaklock eller ordentliga däck. Tålamod och ihärdighet är som i alla affärer dina bästa egenskaper, kunskapen kommer med tiden.
TjReal: Det var bra priser ni köpte bilarna för, gött!
d4l: Ja precis, de begagnade har tyvärr ökat rejält på senare år, nypriserna ligger även de en bra bit över hundra tusen (mer) än mot för 3-4 år sen.
mvh
d4l: Ja precis, de begagnade har tyvärr ökat rejält på senare år, nypriserna ligger även de en bra bit över hundra tusen (mer) än mot för 3-4 år sen.
mvh