En till "2500"?
En till "2500"?
Här är ännu en "2500"? som är fem bultad.
Priset på både denna och den vi diskuterade förra veckan är ju extremt lågt jämfört med andra 2500or.
http://www.hedinbil.se/information-om-f ... pg#carinfo
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Priset på både denna och den vi diskuterade förra veckan är ju extremt lågt jämfört med andra 2500or.
http://www.hedinbil.se/information-om-f ... pg#carinfo
Annons
Re: En till "2500"?
Hmm, det var mysko!
På flera ställen i build sheet'n står det 1500-serie: http://www.dodge.com/webselfservice/Bui ... 217J586219 ...samt att bultcirkeln givetvis hör till 1500-serien som du skriver, om nu inte detta är konverterat, likely not =)
Komiskt att det sitter ett emblem där det står "RAM 2500"..., måste ju vara köpt i efterhand, finns flera som säljer OEM på ebay har jag sett.
Så allt pekar ju på att det är en 1500-serie varav dom skulle gjort en bättre koll när de själva köpte in bilen eller tog den i inbyte, om det nu inte är något vi förbisett här på forumet?
mvh
På flera ställen i build sheet'n står det 1500-serie: http://www.dodge.com/webselfservice/Bui ... 217J586219 ...samt att bultcirkeln givetvis hör till 1500-serien som du skriver, om nu inte detta är konverterat, likely not =)
Komiskt att det sitter ett emblem där det står "RAM 2500"..., måste ju vara köpt i efterhand, finns flera som säljer OEM på ebay har jag sett.
Så allt pekar ju på att det är en 1500-serie varav dom skulle gjort en bättre koll när de själva köpte in bilen eller tog den i inbyte, om det nu inte är något vi förbisett här på forumet?
mvh
Antingen är vi ju ute och cyklar som du säger. Eller så var det nåt skumt runt 07 där. Fanns en 2500 i slutet av förra året som jag heller inte tror var någon 2500 men hade emblemet.
När det är privata aktörer kan man ju förstå att missförstånd/ignorans/lur vad de nu kan va, men Hedin som ju är ett stort företag tycker man ju borde ha bättre koll.
Nån mer som har en input i detta?:)
När det är privata aktörer kan man ju förstå att missförstånd/ignorans/lur vad de nu kan va, men Hedin som ju är ett stort företag tycker man ju borde ha bättre koll.
Nån mer som har en input i detta?:)
Det är nog en klassisk dekaltrimning:)
Dom olika serierna som finns är ju egentligen hur mycket dom är godkända att lasta på..
1500 lbs= 680kg
2500 lbs= 1133kg
3500 lbs= 1587kg
Som sagt så är upphängning, axlar, bromsar osv dimensionerat därefter.
Dom olika serierna som finns är ju egentligen hur mycket dom är godkända att lasta på..
1500 lbs= 680kg
2500 lbs= 1133kg
3500 lbs= 1587kg
Absolut är det så.Björk skrev:Det är nog en klassisk dekaltrimning:)
1500 lbs= 680kg
2500 lbs= 1133kg
3500 lbs= 1587kg
Låt oss anta att dessa ev felreggade bilar hamnar hos någon med mindre kunskap, typ jag innan jag bestämde mig för att innan köp försöka söka info och kunskap och på den vägen hamnade här
Vems är felet? Myndigheter och företag är ju inte kända här för att erkänna fel. Det är med största sannolikhet personen som köpt bilen som åker dit. Ekonomiskt eller än värre saker.
Överanalyserar jag här?[emoji848][emoji28]
Eftersom bilarna är reggade i övrigt som en 1500-serie vad gäller vikter osv. så kanske det inte blir några större problem på de punkterna, men man vet aldrig, någon köpare kanske utgår från att det är en 2500-serie och använder den därefter.
Det bästa är att få detta justera i papperna i Sverige, då det är där problemet är för det mesta, borde räcka att inkomma med build sheet'n eller dylikt.
mvh
Det bästa är att få detta justera i papperna i Sverige, då det är där problemet är för det mesta, borde räcka att inkomma med build sheet'n eller dylikt.
mvh
Ringde Hedin igår ang en annan ram, då kom denna på tal. Han sa i förbifarten att dom hade en 2500 "den långa modellen" men den hade en mycket lägre dragvikt än 1500an. Anledningen till att ha en 2500 är väl just drag och lastvikt[emoji848]
Det säger mycket om deras kunskaper kring bilar...
För övrigt så är den "2500-serien" (egentligen en 1500-serie som sagt) bara reggad för 1500 kg dragvikt vilket beror på att dom (den som reggade draget) inte lyckats få fram några rediga uppgifter för dragbalken osv.
mvh
För övrigt så är den "2500-serien" (egentligen en 1500-serie som sagt) bara reggad för 1500 kg dragvikt vilket beror på att dom (den som reggade draget) inte lyckats få fram några rediga uppgifter för dragbalken osv.
mvh
En säljare ska vara insatt i bilarna de säljer, de ska veta precis allt om dem och övrig intressant info, inte bara massa skitsnack för att "sälja sälja sälja"...
Nej det var en 2500! Haha ibland undrar man ju vem man kan lite på, när inte ens dom säljarna som utger sig för att vara auktoriserade Sällström inte ens har koll. Häromdagen fick jag svar av Ernryds att inbesiktnings/reg datum inte alls gjorde någon skillnad ang skatten på bilen. Antar att det bara är en slump då att alla jag hittat som är intagna före 1/1/12 har en lägre skatt men samma dragvikt som en nyare bil.