Som man är så är ju det här med gadgets och bekväma små saker något jag finner roligt. Jag skulle verkligen vilja ha möjligheten att en kall vinterdag kunna starta bilen från köket.
Kan man efterinstallera detta? Om så är det svårt/dyrt?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det här med Fjärrstart.
Annons
Re: Det här med Fjärrstart.
Går att eftermontera antingen original (OEM) eller eftermarknadskit.
Jag hade monterat original så att man kan använda original fjärrdosor samt för bästa kommunikation med bilen. Man kan beställa kit på exempelvis ebay.com och montera allting själv (inte särskilt svårt), sedan behöver man programmera (aktivera) funktionen. Vet inte vad det kan tänkas kosta i Sverige, men får jag gissa så kanske det blir runt 1500 kr för enbart programmeringen. Nu spekulerar jag bara, har inte kollat upp dagsaktuella priset på detta, men totalt kanske allting blir runt 4500 kr (originalkit).
Jag hade monterat original så att man kan använda original fjärrdosor samt för bästa kommunikation med bilen. Man kan beställa kit på exempelvis ebay.com och montera allting själv (inte särskilt svårt), sedan behöver man programmera (aktivera) funktionen. Vet inte vad det kan tänkas kosta i Sverige, men får jag gissa så kanske det blir runt 1500 kr för enbart programmeringen. Nu spekulerar jag bara, har inte kollat upp dagsaktuella priset på detta, men totalt kanske allting blir runt 4500 kr (originalkit).
Toppen, trodde mig nog det skulle vara dyrare, huvudsakligen så länge det går är jag glad. Inget viktigt men kul och bekvämt. Hade behövts nu på morgonen, -9....
Gör man allt jobb själv (förutom programmeringen) så bör det inte bli dyrare, det får ta den tid det tar. Oftast blir jobbet även bättre utfört än om en firma gör det, de flesta är ju så slarviga / klåpare.