Ram köp. Besin vs disel
Ram köp. Besin vs disel
Aaaaaatja. Ungdoms drömmen skall uppfyllas och ska köpa mig en riktig bil. Men helt nollställd på bilar och skatter åh skit hit och dit, är mera av en "betala åh se glad ut" person.
Pratat med en kund som hade en 1500med hemi motorn.
Älskar sporten med sin look men kommer använda bilen dagligt person bruk. Han sa att den drog ca 1.4 blandad körning läst runt lite ser att mycke folk säljer ifrån sig den pga virvel i tanken.
Så nu lägger jag mig i proffsens händer. Sportens look vill jag ha. Ska inte var blödig att äga samt köra. Kör just nu en japabs riskokare tuscon v6 bensin som ligger på ca 1.89.
Tacksam för lite peppning åh respons så jag kan bestämma mig nån gång. Blir tokig när man i te är hemma på ämnet sen försöka läsa sig till nå vettigt svar.
Pratat med en kund som hade en 1500med hemi motorn.
Älskar sporten med sin look men kommer använda bilen dagligt person bruk. Han sa att den drog ca 1.4 blandad körning läst runt lite ser att mycke folk säljer ifrån sig den pga virvel i tanken.
Så nu lägger jag mig i proffsens händer. Sportens look vill jag ha. Ska inte var blödig att äga samt köra. Kör just nu en japabs riskokare tuscon v6 bensin som ligger på ca 1.89.
Tacksam för lite peppning åh respons så jag kan bestämma mig nån gång. Blir tokig när man i te är hemma på ämnet sen försöka läsa sig till nå vettigt svar.
Annons
Re: Ram köp. Besin vs disel
Hur många mil kör du per år ca? Vilken årsmodell pratar vi? Beg eller sprillans?
I like turning money into noise!
Ligger nog på ca 7-800mil
Års mod vet jag inte. För och nackdelar mellan några ?
Sett att dom gjort nå facelift mellan några modelle. Men som alltid är det någe nytt man smäller in i en modell som krånglar vilket jag hoppas ni kan underätta mig med
Bra modell år / ful modellår
Års mod vet jag inte. För och nackdelar mellan några ?
Sett att dom gjort nå facelift mellan några modelle. Men som alltid är det någe nytt man smäller in i en modell som krånglar vilket jag hoppas ni kan underätta mig med
Vad har du för budget? Samt kikar du på en 1500-serie eller 2500-serie eller eventuellt något annat?
mvh
mvh
Och en inte helt oväsentlig fråga, hur gammal är du?
Kikat mestadels på 1500an. Budgeten kan ja tänka mig max runt 400. 27år gammal tas privat
Men somsagt 1500 vad jag förstår har ej cummin disen. Samt vissa 2500 äre högre än bkort på ? Kortfattat vilka modell år ska man titta på om man ska köra hemi eller cummin. Sen modellvis är väll bara looken. 800mil per år. Skatt och förbrukning etc vilket ska man gå på ekonomiskt vis och varför.
Cummins finns bara som 2500, där kostar en 08 mellan 300-400 skulle jag säga. Men för 400 får du en extremt fin 1500 års 12 och framåt. Sport blir nog svårt med diesel motorn, men med endast 800 mil/år är det inte värt med diesel då skatten är högre än de du kan tänkas spara i driftskostnad. Fram till 10, och vissa 11or så ligger skatten oftast på 3700, därefter 6300 och sen 8600 året. Jag(31år) skulle få betala mellan 6-7000 i försäkring på en 1500, verkade inte spela någon till på årsmodell. Men så har jag också blivit av med körkortet en gång. Vad beträffar Hemi så är det så gott som alla från 08 o framåt, finns undantag såklart men det står.
Inväntar en mer utförlig utläggning från Avenger på allt sånt som jag missat el inte har koll på[emoji39]
Inväntar en mer utförlig utläggning från Avenger på allt sånt som jag missat el inte har koll på[emoji39]
Ok kung. Diseln borta ur matchen dä. Så hemi från -10 åh frammåt som nan ska kasta ett öga på då
Önskar jag hade 400k i budget nu när jag köpte ny bil[emoji1]
Jag hade nog också skippat dieseln, i alla fall 3.0 V6:an då det varit lite problem med dessa motorer fastän de funnits ett tag i bland annat Jeep. Dock ligger de flesta EcoDiesel väldigt högt i pris också..
En Sport upp till 2011 (lägre skatten) med lite modifikationer såsom andra strålkastare, hjul osv. vore ju nice
Det gäller dock att leta noga, jag hade bara köpt en som är intagen till Sverige via en registrerad importör alternativt flyttgods från USA/Canada.
mvh
En Sport upp till 2011 (lägre skatten) med lite modifikationer såsom andra strålkastare, hjul osv. vore ju nice
mvh
PS: Inte fan köper man amerikansk pickis med V6a, V8a är ju det man drömmer om som liten[emoji1306][emoji12]
Så är det iaf för mig[emoji39]
Så är det iaf för mig[emoji39]
Pentastar V6:an (bensin) har riktigt bra med effekt och samtidigt ganska låg förbrukning
även Ford's och GM's V6:or börjar mer ta över mot V8:orna. De flesta lär inte bli besvikna över effekten hos dagens V6:or, fast en Ram 1500 Sport måste ju dock ha en HEMI V8!
mvh
mvh
Tacksam för all backup! Får ta och återkomma med vad för roligt man hittat sig framöver här!
Ok så nu har jag hittat en 1500s -13 modell med 4000mil påsig. 8växlad låda med luftfjädring. Fått nys om bilen av en kund och har just än inte ringt snubbe som kunna tänka sig att sälja den. Frågan nu lyder. Han begärde 360k för bilen men den är privat köpt dvs den kommer aldrig att kunna sälja bilen med avdragbar moms. Vilket jag tycker är en bra prisdiskutering. Men tänkte lyssna vad en sån bil står i för klass. Det är ej en sport, ända jag vet i nuläget.