Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Köpråd chevrolet express!?

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
trogensson
Station Wagon

Köpråd chevrolet express!?

Hej! Jag sitter i detta nu och kollar runt lite på olika vanar. Alla man pratar med ger olika svar gällande bränsleförbrukning, vad är din uppfattning? Sedan så verkar det finnas en hel del olika varrianter. Cheva van Hi-top, Express 1500, explorer osv. Jag blir också grymt förvirrad när jag kollar på vägverket på olika bilar. Ingen är den andra lik. Olika längder, bredder och vikter. Har du några tips och råd?

Mvh Nicklas
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Köpråd chevrolet express!?

Hej,

Vilken årsmodell kikar du på? Prisklass? :P

Ska det vara familjevan eller arbetsbil? (gissar på familjebil?).

Transportstyrelsen (f.d. Vägverket) brukar ofta göra fel när det gäller bilens spec. om bilen är import från USA, dom kan t ex. skriva olika modeller osv..

Det är alltid bra att ta carfax-rapport om bilen är USA-såld ;) : http://www.carfax.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Peterkk
Minivan

Re: Köpråd chevrolet express!?

Jag sålde min 2009, det var en 1999 chevrolet Express 1500 Conversion van av märke Discovery, en Hi-top med allt lull lull.
Den ville ha mellan 1,3 - 2,0/mil. men man åker oförskämt bra i dessa bilar, och vi saknar vår van fortfarande.
Att tänka på Hi-top'en är mer vindkänslig p.g.a höjden, samt mer vindmotstånd.
Man kan ibland se dessa under "husbilar" på blocket, dom är oftast bara sommarkörda, och förhoppningsvis i bättre skick.

Kommer inte ihåg måtten på vår, men det som kan skilja är väl oftast höjd, och kanske bredd (sidesteps)
Vikten kan dock skilja mycket beroende på utrustning.
IMG_0133.JPG
IMG_0133.JPG (221 KiB) Visad 3068 gånger
2003 Ford F150 SVT Lightning , 2004 Chrysler PT Cruiser GT
Skriv svar