Kall förvaring i vinter vad tänka på
Kall förvaring i vinter vad tänka på
Har en Corvette 68:a 454:a manuell cab, den ska stå i ett iskallt garage, vad tänka på, bytte precis olja, så den byter ja igen till våren, tänkte ha ett överdrag på, kanske inte så bra men inte kul heller utan i det skitgaraget, glykol? Nått annat?? Tänkte koppla en underhållsladdare (C-tek), tänkte ev sno nån filt/täcke om motorn, skyddar/värmer väl lite hehe...är tacksam för tips..mvh LP
Annons
Re: Kall förvaring i vinter vad tänka på
Jag hade oroat mig lite för däcken
vet själv när man har låtit arbetsbilen stå ett tag så sjunker dem ihop och får lite "annan form"
, kanske palla upp bilen eller liknande?
Annars verkar det ju som om du har tänkt på det viktigaste!
Men hur är det med fukten? Kommer den inte in i bilen ganska fort? Kanske hinner mögla?
..på våran Ford så drar vi ner rutorna lite eller använder sådan miniavfuktare.
Vad är det för överdrag du ska slänga på?
Vet en bekant som gjorde likadant på sin Porsche och hela lacken skadades
Dra heller intei parkeringsbromsen, den kärvade som fasiken på vår gamla Chrysler när en fick stå!
Har också varit med om att bensintanken fryser eftersom det bildas kondens om tanken är "nästintill tom", tror du borde fylla upp den till max innan du ställer in den på förvaring.
..samt städa + tvätta bilen noga
Annars verkar det ju som om du har tänkt på det viktigaste!
Men hur är det med fukten? Kommer den inte in i bilen ganska fort? Kanske hinner mögla?
Vad är det för överdrag du ska slänga på?
Dra heller intei parkeringsbromsen, den kärvade som fasiken på vår gamla Chrysler när en fick stå!
Har också varit med om att bensintanken fryser eftersom det bildas kondens om tanken är "nästintill tom", tror du borde fylla upp den till max innan du ställer in den på förvaring.
..samt städa + tvätta bilen noga
Ja faan där sa du nått, måste tanka fullt...jo, hissar nog den och ställer den på pallbockar...tänkte åxå på det där med fukt, om ja ska ha cabben nere el uppe?? (den är precis ny)
Överdraget är ett sånt där billigt från Jula, man kanske skulle köpa ett sånt där uppsytt som passar exakt till bilen?? Dom kostar ju dock typ 4000 kr, men dom e väl både bra ventilerade och sen e de väl lite täcke åxå...faaan jobbit detta, bilen kostade mig 300`så ja vill ju inte va snål heller

Överdraget är ett sånt där billigt från Jula, man kanske skulle köpa ett sånt där uppsytt som passar exakt till bilen?? Dom kostar ju dock typ 4000 kr, men dom e väl både bra ventilerade och sen e de väl lite täcke åxå...faaan jobbit detta, bilen kostade mig 300`så ja vill ju inte va snål heller
Men det överdraget låter ju bra! 
Trodde först det var ett sådant överdrag av "presseningsmaterial"
Och bilen ska ju stå inomhus så det blir ju ingen blåst =)
Trodde först det var ett sådant överdrag av "presseningsmaterial"
Och bilen ska ju stå inomhus så det blir ju ingen blåst =)
Möss! Tyvärr fungerar sådana där "musskrämmare" dåligt så lägg ut lite enris under och runt bilen och några vanliga gamla råttfällor.
Ja dom där jävla mössen hehe dom trivs nog i en cab åxå 
Angående cabben, så skulle jag absolut ha den uppe, stor risk för veck/sprickor annars, ventilation ordnar du med lite öppet på fönstren.lpa1965 skrev:Ja faan där sa du nått, måste tanka fullt...jo, hissar nog den och ställer den på pallbockar...tänkte åxå på det där med fukt, om ja ska ha cabben nere el uppe?? (den är precis ny)
Överdraget är ett sånt där billigt från Jula, man kanske skulle köpa ett sånt där uppsytt som passar exakt till bilen?? Dom kostar ju dock typ 4000 kr, men dom e väl både bra ventilerade och sen e de väl lite täcke åxå...faaan jobbit detta, bilen kostade mig 300`så ja vill ju inte va snål heller![]()
Kan vara bra att koppla bort +polen på batteriet, även ifall du underhållsladdar så vet man aldrig vad t.ex. mössen hittar på.
2003 Ford F150 SVT Lightning , 2004 Chrysler PT Cruiser GT