Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Då har RAM'en anlänt

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
TheDude
Station Wagon

Då har RAM'en anlänt

Hej allihop!

Efter några månaders letande har nu RAM'en äntligen funnit sin plats i carporten, reggad, besiktigad och klar :D

Det blev en sandfärgad 2004 RAM SLT 4x4 HEMI med ca 19000 mil på mätaren. Beige helskinn, Infinity sound system med NAV, Flowmaster dual exit avgas, CAI, xenon, bedliner m.m. Som ny både invändigt och utvändigt, så förhoppningsvis har förra ägaren tagit väl hand om den. Den har rullat i Arizona hela sitt liv, så den fryser nog nu när den kom hit till kalla Svea, stackaren. Känns jättekul att ha fått hem den, så jag hoppas att den känner för att hålla många mil till :)

En tråkig sak är att förra ägaren installerat något eftermarknads billarm med fjärrstart (2way auto plus) som inte verkar vara det bästa direkt, så jag funderar på att ge mig på att riva ut det till sommaren :)

Någon som vet ifall det går att använda NAV'en i Sverige förresten?

En bild på min nya kärlek :)

Vi ses på vägarna (och macken ;) )

Bild
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Då har RAM'en anlänt

SNYGG!

Importerade du den från USA eller var den redan importerad? :P

Tror du kan fråga Chrysler aukt. verkstad om nya DVD-skivor med kartor till Europa, kostar runt 2 000:- har jag hört.

PS, lägg jättegärna upp fler bilder i tråden eller i ditt galleri, vore grymt roligt att se mera av den :P
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem

Grattis till ett riktigt fränt åk. :D
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
TheDude
Station Wagon

Tack :) Känns riktigt roligt att äntligen ha fått den. Det är lätt att bli beroende av jänkemullret, haha :lol:

Avenger: Jag importerade den via handlare, så jag är första ägaren i Sverige. Det hade säkert gått att spara några kronor om man hade gjort det helt själv, men det kändes tryggare att låta någon erfaren ta hand om allting :)

Ska kolla med en verkstad här i närheten ifall de har skivor att införskaffa. Om man nu mot förmodan skulle köra en riktig långtur med bilen kan det ju vara lite kul att ha fungerande GPS :)

Bilder kommer absolut att läggas upp. Det är solsken och torra vägar här idag, så jag tänkte tvätta av kärran lite och ta några bilder efter jobbet :)

Vet ni förresten om det går att koppla om halvljusen så att de lyser direkt när tändningen slås på? Eftersom de måste tändas manuellt nu så går instrumenteringen in i "night mode" samtidigt, så det blir lite svårläst mitt på dagen :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

:P

Ang. belysningen, går det inte bara att höja på dimmerknappen så att mätarhuset lyser starkare? :roll: :P

Bild
Användarens profilbild
TheDude
Station Wagon

Man kan anklaga mig för mycket, men väldigt sällan för att tänka, haha! :D Det funkade alldeles utmärkt :) Nu ska jag bröla ner och köpa lite bullar (eller frallor som det heter på rikssvenska) :D
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hehe :D

Bullar låter inte fel! :D

Bild
Användarens profilbild
m_blomstedt
Station Wagon

Snygg Ram!

Hur gick det för dig att få hem den? Tänkte lite på vad du har lagt ut allt som allt. Jag funderar själv på att importera en Ram 1500.

//blomstedt
Användarens profilbild
Swedde
SUV

Avenger skrev::P

Ang. belysningen, går det inte bara att höja på dimmerknappen så att mätarhuset lyser starkare? :roll: :P

Jo det funkar
2003 Dodge Ram 1500 4X4 Hemi såld
Skriv svar