Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Läckage kylarvätska

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
vilja
SUV

Läckage kylarvätska

Hj alla
Måste få lite tips innan jag blir tokig.
Det är så här att min Cheva Trailblazer 04:a läcker lite kylarvätska.Det försvinner ur expansionskärlet och jag får fylla på ca 1 liter per 100 mil ca.Det luktar ochså lite varm kylarvätska när man kört och stannar bilen.
Jag har kollat kylare,slangar,doppvärmare samt expansionskärlet men hittar ingen läcka.
Expansionskärlet tog jag bort men såg ingenting där heller.
Det är lite blött på hasplåten som man ser om man tar bort den.
Är tacksam för alla tips om var jag ska leta.

Tack på förhand
>Vilja
Annons
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Re: Läckage kylarvätska

Jag kan inte de bilarna men kolla oljan så att det inte är där kylvätskan som försvinner hamnar. GM har haft problem med läckande insugspackningar på flera olika motorer.

För att hitta var det läcker så behöver man trycksätta systemet, finns ett kit på Biltema för det eller också bör en någorlunda välsorterad verkstad kunna hjälpa dig med det.
Användarens profilbild
vilja
SUV

Tack för svaret.Jag tror inte det är det för inspekterar jag oljan i motorn ser den ut som den ska samt att jag har ren kylarvätska som droppat ner på hasplåten.
Ioch med att jag har hållt på med det här med en dåres envishet så börjar jag undra om expansionskärlet,om det kan vara boven i dramat?Jag tog bort den och inspekterade men jag kunde inte direkt se något som verkade lurt.
Jag vet inte mer vad man kan kolla...
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Första steget man bör kolla är att trycksätta systemet, det gjorde vi nyligen på vår Town & Country och där kom vi fram till att värmepaketet läcker. Expansionskärlet trycksätts ju inte så där bör man kunna se om det läcker med blotta ögat.

Vilken verkstad som helst bör kunna hjälpa till med detta nästintill konstnadsfritt =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar