Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Ett "hej" och en snabb fråga, Durango -98 lampor mm.

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Ett "hej" och en snabb fråga, Durango -98 lampor mm.

Ja den ser väldigt fräsch ut, fin färg också samt fälgar :) Ja precis, bilen är ju 14-15 år gammal så det finns alltid lite att pyssla med, men det är en del av det roliga :mrgreen:

Tror inte du hittar något med org.kablage i Sverige, ebay har bästa utbudet skulle jag tro :P

Med den silverfärgen så hade det nog passat väldigt bra med aftermarket "styling", något stilrent :P Hade blivit kanonbra!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Cheva65
Minivan

Actionhjälten skrev:Hej på er.

Jag är nybliven ägare till en Dodge Durango -98. Det är min första amerikanska bil, och faktiskt min första roliga bil över huvud taget, och har precis hittat till forumet. Det verkar finnas mycket matnyttigt att lära sig här!

Jag har lite småfix att se fram emot, bland annat måste lyktorna bytas, både fram och bak. Jag har inte bestämt mig för om jag skall behålla original looken eller leta efter några coola aftermarket-varianter.

En snabb fråga när jag ändå är inne på ämnet. Det ser ut som att baklyktorna på en Slutet-av-90-talet Chrysler Voyager är samma som på 1st gen Durango. Stämmer det?
Kolla in på andysautosport.com där finns mycket,har köpt där till min charger.
- 59 BelAir
- 08 Dodge Magnum R/T
- 08 Charger R/T Police Package
-11 Volvo V70
-92 caprice hgv
-Chevrolet Silverado 1500
Användarens profilbild
Actionhjälten
Minivan

Andys Autosport har jag varit i kontakt med, och de har bra grejer till bra pris, men de ville ha 295$ i frakt för en uppsättning fram- och baklyktor. Det kändes lite saftigt för mig.
Tror inte du hittar något med org.kablage i Sverige, ebay har bästa utbudet skulle jag tro :P
Det jag funderade på var om det inte borde gå att köpa styling-lampor till en Voyager i sverige, som skulle gå att koppla in på min bil utan problem, eftersom det verkar som den redan är förberedd för Voyager baklyktor med svensk standard.
-98 Dodge Durango SLT 5.2 V8 Magnum
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Problemet är att dom aldrig gjort stylingbaklampor specifikt för EU, endast för Amerikanska marknaden.

Men jag tror inte det är något problem att ändra kablarna, borde gå enkelt att fixa :)

Då verkar ebay.com vara bästa alternativet för ett komplett kit fram- och bak? :D Med tull/moms så tror jag att det blir 3 400:- för allting.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Actionhjälten
Minivan

Ok, då är jag med på noterna. Svårt att köpa något som inte finns... :)

Ja, eBay har hur mycket som helst har jag sett, och det borde gå att hitta både och hos samma försäljare så man slipper dubbel frakt. Få se vad det blir. Jag vill ju inte köpa mig ett problem. Den måste gå att besikta.

Det finns baklysen som kallas "Euro". Jag gissar att de är anpassade för EU-marknaden, och dit borde ju vi räknas. Skall kolla upp om de har vita blinkersglas så man kan sätta i vanlig orange lampa.

Jag kommer ändå behöva gå igenom kablar/elsystem litgrann. Har lite mystiska glapp och något som tjuvar ström som jag skall försöka komma tillrätta med.

Tack för hjälpen allihop.
-98 Dodge Durango SLT 5.2 V8 Magnum
Skriv svar