Liten nummerplåt?
- SandmanNet
- SUV
Liten nummerplåt?
Vet inte om sökfunktionen inte funkar som den ska här, men hittade inget om detta. Vart får jag tag på en liten nummerplåt att ha fram? Jag vet att dom inte är helt lagliga men säljaren på Sweden Custom Cars använder en på sin bil också. Jag vill ha en i plåt som jag kan böja till så den följer stötdämparen och fästa med dubbelhäftande tejp, alltså ingen skylthållare. Någon som har något tips?
Jag hittade på http://dekaltrim.nu" onclick="window.open(this.href);return false; men dom var bara i plast, och det känns som att ska man böja den så är metall att föredra.
Jag hittade på http://dekaltrim.nu" onclick="window.open(this.href);return false; men dom var bara i plast, och det känns som att ska man böja den så är metall att föredra.

Annons
Re: Liten nummerplåt?
Hej,
Detta ämnet har inte varit upp tidigare =)
Gör som jag gjorde och ordna en från transportstyrelsen
"Lura" dem och skriv att din bakre skylt är defekt sedan du utförde ett arbete, så får du en liten som du kan montera fram =) Då får du en laglig skylt.
Dessutom kostar dom bara 80:- med frakten!
Annars får du rabatt via forumet på showplate.se, dom kan ordna USA-skyltar (Sverige) till bra priser och som ser samma ut (ungefär).
Gör som jag gjorde och ordna en från transportstyrelsen
Annars får du rabatt via forumet på showplate.se, dom kan ordna USA-skyltar (Sverige) till bra priser och som ser samma ut (ungefär).
- SandmanNet
- SUV
Ja, jag antog att det varut uppe förut, men gjorde en hög sökningar och fann inget, vet inte om sökfunktionen kanske ligger nere eller vad som var fel. Ber givetvis om ursäkt! Att lura transportstyrelsen var ju en idé! Ska kolla in länken med, tack!Avenger skrev:Hej,
Gör som jag gjorde och ordna en från transportstyrelsen"Lura" dem och skriv att din bakre skylt är defekt sedan du utförde ett arbete, så får du en liten som du kan montera fram =) Då får du en laglig skylt.

Nej nej, jag menade att detta ämne inte varit uppe tidigare =) Därför det nog inte fanns med i sökfunktionen 
Bara skicka iväg ett mail till Transportstyrelsen så ordnar dom en liten skylt till där bak som du sedan monterar fram
Det är även det billigaste alternativet samt att det är mer "lagligt" om Polisen stoppar dig =)
Bara skicka iväg ett mail till Transportstyrelsen så ordnar dom en liten skylt till där bak som du sedan monterar fram
- SandmanNet
- SUV
Liten nummerplåt?
Haha, jag trodde du var ironisk 
Är du själv på det här forumet, bara du som svarat. Inte för att jag klagar
Är du själv på det här forumet, bara du som svarat. Inte för att jag klagar

Hehe, ja, smileyn kanske bidrog till det 
Jag har alltid med forumet överallt, så jag svarar alltid, hehe
(arbetar inom IT bland annat..)
Jag har alltid med forumet överallt, så jag svarar alltid, hehe
- SandmanNet
- SUV
Gör jag med *Hi5*Avenger skrev:Hehe, ja, smileyn kanske bidrog till det
Jag har alltid med forumet överallt, så jag svarar alltid, hehe(arbetar inom IT bland annat..)
Tapatalk ftw

Full size laptop FTW! hehe
Jag har alltid den bärbara med mig nästan, men ibland blir det iPhonen =)
Hoppas det går bra med Transportstyrelsen och USA-skylten, jag ska faktiskt beställa en jag också (precis nu) eftersom jag råkat göra ett lite stort hål i den bakre skylten som ser lite fult ut. Eftersom du redan har en bakre skylt "original" så kommer det nog inte bli några problem, jag fick dock tjata till mig den lilla skylten bak
Efter ett par mail fram och tillbaks så gick dom med på det 
Ska nog även beställa en USA-flagga dekal som passar i mitten på reg-skylten =D
Hoppas det går bra med Transportstyrelsen och USA-skylten, jag ska faktiskt beställa en jag också (precis nu) eftersom jag råkat göra ett lite stort hål i den bakre skylten som ser lite fult ut. Eftersom du redan har en bakre skylt "original" så kommer det nog inte bli några problem, jag fick dock tjata till mig den lilla skylten bak
Ska nog även beställa en USA-flagga dekal som passar i mitten på reg-skylten =D
- SandmanNet
- SUV
Har beställt en kopia på registreringsbeviset nu, så jag kan beställa nummerplåt. Funkade inte med Bank-ID korrekt att logga in.

Hej,
Jag har försökt att beställa en liten skylt bak via reg-beviset samt bank-id men i sådana fall får jag endast de stora skyltarna
Jag måste kontakta dem via mail om jag vill ha en ny liten skylt
Kanske du också måste göra även om du får reg-beviset =( Men det kanske är annorlunda eftersom din bil är "reggad" med liten skylt där bak?
Jag har försökt att beställa en liten skylt bak via reg-beviset samt bank-id men i sådana fall får jag endast de stora skyltarna
Jag som redan har "fabriksmonterad" hållare för liten skylt fram lär väl få liten skylt efter reggning?
- SandmanNet
- SUV
Aha, ok. Får se om jag kanske får ringa dem dåAvenger skrev:Hej,
Jag har försökt att beställa en liten skylt bak via reg-beviset samt bank-id men i sådana fall får jag endast de stora skyltarnaJag måste kontakta dem via mail om jag vill ha en ny liten skylt
Kanske du också måste göra även om du får reg-beviset =( Men det kanske är annorlunda eftersom din bil är "reggad" med liten skylt där bak?

- SandmanNet
- SUV
Jag trodde inte man kunde ha det fram?Malu skrev:Jag som redan har "fabriksmonterad" hållare för liten skylt fram lär väl få liten skylt efter reggning?

Jag har en Charger 06a, och den kom med hållare monterad fram i alla fall.
Hållaren på tidigare årsmodeller av Charger är "liten" i bredden men höjden passar de amerikanska
Så det blir ett litet mellanrum på höjdled.