Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Liten nummerplåt?

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Liten nummerplåt?

Vet inte om sökfunktionen inte funkar som den ska här, men hittade inget om detta. Vart får jag tag på en liten nummerplåt att ha fram? Jag vet att dom inte är helt lagliga men säljaren på Sweden Custom Cars använder en på sin bil också. Jag vill ha en i plåt som jag kan böja till så den följer stötdämparen och fästa med dubbelhäftande tejp, alltså ingen skylthållare. Någon som har något tips?

Jag hittade på http://dekaltrim.nu" onclick="window.open(this.href);return false; men dom var bara i plast, och det känns som att ska man böja den så är metall att föredra.
Bild
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Liten nummerplåt?

Hej,

Detta ämnet har inte varit upp tidigare =)

Gör som jag gjorde och ordna en från transportstyrelsen :) "Lura" dem och skriv att din bakre skylt är defekt sedan du utförde ett arbete, så får du en liten som du kan montera fram =) Då får du en laglig skylt.

Dessutom kostar dom bara 80:- med frakten! :D

Annars får du rabatt via forumet på showplate.se, dom kan ordna USA-skyltar (Sverige) till bra priser och som ser samma ut (ungefär).
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Avenger skrev:Hej,

Detta ämnet har inte varit upp tidigare =)

Gör som jag gjorde och ordna en från transportstyrelsen :) "Lura" dem och skriv att din bakre skylt är defekt sedan du utförde ett arbete, så får du en liten som du kan montera fram =) Då får du en laglig skylt.

Dessutom kostar dom bara 80:- med frakten! :D

Annars får du rabatt via forumet på showplate.se, dom kan ordna USA-skyltar (Sverige) till bra priser och som ser samma ut (ungefär).
Ja, jag antog att det varut uppe förut, men gjorde en hög sökningar och fann inget, vet inte om sökfunktionen kanske ligger nere eller vad som var fel. Ber givetvis om ursäkt! Att lura transportstyrelsen var ju en idé! Ska kolla in länken med, tack!
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Nej nej, jag menade att detta ämne inte varit uppe tidigare =) Därför det nog inte fanns med i sökfunktionen :P

Bara skicka iväg ett mail till Transportstyrelsen så ordnar dom en liten skylt till där bak som du sedan monterar fram :D Det är även det billigaste alternativet samt att det är mer "lagligt" om Polisen stoppar dig =)

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Liten nummerplåt?

Haha, jag trodde du var ironisk :)

Är du själv på det här forumet, bara du som svarat. Inte för att jag klagar :)
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hehe, ja, smileyn kanske bidrog till det :D

Jag har alltid med forumet överallt, så jag svarar alltid, hehe :lol: (arbetar inom IT bland annat..)

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Avenger skrev:Hehe, ja, smileyn kanske bidrog till det :D

Jag har alltid med forumet överallt, så jag svarar alltid, hehe :lol: (arbetar inom IT bland annat..)
Gör jag med *Hi5* :)

Tapatalk ftw :)
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Full size laptop FTW! hehe :lol: Jag har alltid den bärbara med mig nästan, men ibland blir det iPhonen =)

Hoppas det går bra med Transportstyrelsen och USA-skylten, jag ska faktiskt beställa en jag också (precis nu) eftersom jag råkat göra ett lite stort hål i den bakre skylten som ser lite fult ut. Eftersom du redan har en bakre skylt "original" så kommer det nog inte bli några problem, jag fick dock tjata till mig den lilla skylten bak :lol: Efter ett par mail fram och tillbaks så gick dom med på det :)

Ska nog även beställa en USA-flagga dekal som passar i mitten på reg-skylten =D

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Har beställt en kopia på registreringsbeviset nu, så jag kan beställa nummerplåt. Funkade inte med Bank-ID korrekt att logga in.
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej,

Jag har försökt att beställa en liten skylt bak via reg-beviset samt bank-id men i sådana fall får jag endast de stora skyltarna :roll: Jag måste kontakta dem via mail om jag vill ha en ny liten skylt :) Kanske du också måste göra även om du får reg-beviset =( Men det kanske är annorlunda eftersom din bil är "reggad" med liten skylt där bak?

Bild
Användarens profilbild
Malu
SUV

Jag som redan har "fabriksmonterad" hållare för liten skylt fram lär väl få liten skylt efter reggning?
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Avenger skrev:Hej,

Jag har försökt att beställa en liten skylt bak via reg-beviset samt bank-id men i sådana fall får jag endast de stora skyltarna :roll: Jag måste kontakta dem via mail om jag vill ha en ny liten skylt :) Kanske du också måste göra även om du får reg-beviset =( Men det kanske är annorlunda eftersom din bil är "reggad" med liten skylt där bak?
Aha, ok. Får se om jag kanske får ringa dem då
Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Malu skrev:Jag som redan har "fabriksmonterad" hållare för liten skylt fram lär väl få liten skylt efter reggning?
Jag trodde inte man kunde ha det fram?
Bild
Användarens profilbild
Malu
SUV

Jag har en Charger 06a, och den kom med hållare monterad fram i alla fall.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hållaren på tidigare årsmodeller av Charger är "liten" i bredden men höjden passar de amerikanska :) Så det blir ett litet mellanrum på höjdled.

Bild
Skriv svar