ska köpa en dodge pickup behöver hjälp
ska köpa en dodge pickup behöver hjälp
hej jag har tänkt att köpa en Dodge pickup men kan inte så mycket men krav är diesel
vad för skillnad på 1500 och 2500? de verkar variera väldigt i pris mellan olika bilar Med vänlig hälsning jonny
vad för skillnad på 1500 och 2500? de verkar variera väldigt i pris mellan olika bilar Med vänlig hälsning jonny
Annons
Re: ska köpa en dodge pickup behöver hjälp
Vilken årsmodell? 
1500-serien finns inte med diesel (ännu), den kommer med 3.0 ECO 2014
1500-serien finns inte med diesel (ännu), den kommer med 3.0 ECO 2014
hejsan ej betämt årsmodell men inte äldre än 04 i alla fall då börjar dom ha gått så mycket. hittade en 06 som var imopterad 08 som gått 15 för 195+moms har förstått att de ska vara c reggad för lägre skatt och inget tjat från skatten. annars har jag inte så mycket koll.
Det är bra kvalité på alla dessa bilar, det viktigaste du i princip behöver göra är att ta en CARFAX-rapport om det börjar närma sig köp (efter lyckad provkörning osv..)
..alla RAM kommer ju ifrån Nordamerika, inga svensksålda, därför är det bra med CARFAX.
Ska det vara en företagsbil antar jag? Annars hade jag köpt en 1500-serie med 5.7 HEMI, bästa motorn! =)
Ska det vara en företagsbil antar jag? Annars hade jag köpt en 1500-serie med 5.7 HEMI, bästa motorn! =)
hej vad är car fax? hur får man en sådan? nja inget krav på att det är företagsbil men krav är diesel och 1500 fanns inte diesel va? om du vill får du gärna kolla på blocket hittade en i piteå som dom begär 195000 för en blå du får gärna ge mig lite kommentarer angående den Med vänlig hälsning jonny
hej vad är car fax? hur får man en sådan? nja inget krav på att det är företagsbil men krav är diesel och 1500 fanns inte diesel va? om du vill får du gärna kolla på blocket hittade en i piteå som dom begär 195000 för en blå du får gärna ge mig lite kommentarer angående den Med vänlig hälsning jonny
CARFAX.se, där får man uppgifter om bilens historik, speciellt ifrån USA då CARFAX är ett företag som härstammar från just USA. Man kan se om bilen varit krockad, skruvad mätarställning, översvämningar med mera..
Då är det 2500-serien som gäller eftersom diesel inte kommer till 1500-serien förrän modellår 2014
Då är det 2500-serien som gäller eftersom diesel inte kommer till 1500-serien förrän modellår 2014
okej då skall jag ha det i åtanken att jag får det. vet inte mer men måste vara en del som skiljer sig på bilar för även samma årsmodell och mil så är det ett väldigt span på priserna tycker jag.
2500-serien som ofta är med diesel (då det är populärast vid import) är alltid dyrare än 1500-serien, så om man sorterar ut allt förutom 2500 
hej jodå på blocket är det enkelt då väljer man diesel. de är dyrare men tycker det varierar mellan 200000och 400000 för typ samma bil. tittade du på den som jag menade? mvh jonny
Tycker att priserna ligger ungefär på samma nivå, det finns en del lågmilare och extrautrustade för 400 tkr med moms, men som du ser så är dessa rikligt utrustade och en del är höjda med 4x4 däck osv.. för övrigt ligger de flesta på mellan 250-300 tusen med moms =) ..FÖRUTOM den du kikat på, den var billigast helt klart.
Den i Piteå för 195 ägs av ett företag inom Skog ser jag, är på leasing av Santander.
Kolla även så att den inte använts som dragbil av tunga minigrävare o dylikt.
Det var dock en oseriös annons med så lite information, visst att man som intresserad kontaktar säljaren för mer info, men lite historik, info, osv. borde man gott skriva.
Senaste besiktning visar 12800 svenska mil, så han har kört ca 3 tusen mil på mindre än 1 år.
Tycker helt klart att det var ett bra pris i alla fall!
Den i Piteå för 195 ägs av ett företag inom Skog ser jag, är på leasing av Santander.
Kolla även så att den inte använts som dragbil av tunga minigrävare o dylikt.
Det var dock en oseriös annons med så lite information, visst att man som intresserad kontaktar säljaren för mer info, men lite historik, info, osv. borde man gott skriva.
Senaste besiktning visar 12800 svenska mil, så han har kört ca 3 tusen mil på mindre än 1 år.
Tycker helt klart att det var ett bra pris i alla fall!
hej vill börja med att tacka för bra kontakt och ett seriöst forum. och för ditt engagemang i mina frågor och bekymmer. okej skall kolla lite info om den. sen kanske den inte är billigast om man skall utrusta den med front båge och lite snyggare fälgar. är det mycket utrustning som brukar vara extra eller är de flesta rätt så utrustade? i sverige får man ju börja med att bestämma vilka hjul och dörrar man vill ha nästan
mvh jonny
mvh jonny
Satsa på en 5.7 HEMI 1500-serien istället!
..skämt åsido =) ..känns som att du vill utrusta den med höjning, fälgar/däck?
Inte använda den som arbetsbil? =)
Varför är just diesel så intressant om man får vara nyfiken?
Varför är just diesel så intressant om man får vara nyfiken?
har entreprenad och åkeri företag därav diesel och är den då momsad kan jag ha den c reggad och på firman. är ju bara 2400i skatt då. sen är det ju trevligare ljud tycker jag. nej då inga snygga dyra fälgar men tycker de som är original eller som satt på den blåa ser lite små ut men vad vet jag det kanske de inte är. tänkt att ha både i jobb och lite på vägen.