- Dernebos Chevrolet Trans Sport -02
- ChevyTransSport02.gif (149.52 KiB) Visad 4479 gånger
Ja då var det väl dags att göra mitt första inlägg här och börja med en liten presentation och en fråga angående min nyinköpta Trans Sport -02. Jag heter Fredrik och har tidigare ägt Pontiac. Har efter ett avhopp till Mazda på ett par år hamnat på en Chevrolet Trans Sport -02 och känner äntigen att jag kommit hem igen.

Är ingen mekarkille, men har väl förhoppning om att kunna lära sig ett och annat. Framför allt så har jag rätt mycket tankar om vad jag skulle vilja mata in i den vad gäller media och underhållning. Har tre barn så det är bara en tidsfråga innan de två yngsta kommer att vilja ta iPaden från storebror.

Går allt som det ska och tiden tillåter så kommer det säkert upp lite projekttrådar i forumet senare.
Jobbar som Apple-konsult och är inne just nu i ett intresse av Arduino och mikroprocessorer på fritiden. Får se vad man kan göra för roligt på den fronten med med OBD-kontakten.

- RDS-Radio/CD-Spelare/Kassett
- ChevyStereo.gif (171.07 KiB) Visad 4479 gånger
Så, då kommer väl min första fråga här på forumet in. Är det någon som har en bra ide om vad man skall göra för att sätta in en AUX-ingång i bilen? Stereon som sitter i den är en RDS-Radio/Kasett/CD-spelare. (Se bild)
Har alldeles nyss fått hem bilen så jag har inte börjat slita än i utrustningen för att forska på egen hand, men när jag hittade detta forum så tänkte jag passa på att höra vad folk själva har för lösningar. En ide är ju att byta ut stereon helt, men å andra sidan så tycker jag det känns bra om den får vara så originalutrustad som möjligt. Kändes även som ett dyrt alternativ.

Ett billigt alternativ som FM-sändare är inget alternativ heller känns det som. Hittade iSimple och lite andra varianter, men det är svårt att avgöra om de verkligen passar just min stereo. Feedback och tips mottages gärna.
Ser fram emot att följa detta forum. Verkar vara ett trevligt gäng.