Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Mina (TS) felkoder

GM's mest populära bilmärke
NickW
SUV

Mina (TS) felkoder

Halloj! Gjorde en OBD-2 på min TS idag och fick några märkliga koder. Tänkte att jag kunde förklara va de betyder ifall någon annan får de med och börjar undra. Tänk nu på att min topppackning har gått, och att jag har plockat ut ungefär halva kylsystemet :D :D

P0171 - System too lean (Bank 1) Hittade detta http://www.obd-codes.com/p0171" onclick="window.open(this.href);return false;
P0742 -Torque Converter Circuit stuck on - Har med att Motorlampan tänds . Mer vet jag dock inte ännu.
P0131 P O2 Sensor Circuit Low Volts (Bank 1 Sensor 1) - Samma som ovan har med Motorlampan på TS att göra
P0137 P - ll- High Volts (Bank 1 Sensor 2) - Samma som ovan har med Motorlampan på TS att göra
P0171 P (Samma som första men kom up med ett P??)

Kom gärna med förslag med vad det annars kan vara har ingen anning om varför det står P efter de tre sista koderna.

Visst jag skanske ska byta Topppackning,motor olja och sätta tillbaka allt och köra en scan till innan jag börjar oroa mig för mycket och börjat byta ut grejor. Men alltid bra att veta till framtiden!
~W
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Mina (TS) felkoder

Koden till växellådan kan nog vara lite jobbig att klura ut, kan ju vara ett el-fel, ventilpaketet eller själva convertern :(

Den andra är nog bara en lambdasond.

Viket program använde du för att läsa ur koderna, tänkte på det med "P" i slutet? =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
NickW
SUV

Avenger skrev:Koden till växellådan kan nog vara lite jobbig att klura ut, kan ju vara ett el-fel, ventilpaketet eller själva convertern :(

Den andra är nog bara en lambdasond.

Viket program använde du för att läsa ur koderna, tänkte på det med "P" i slutet? =)
Vanliga Biltemas OBD läsare. Vilken tänkte du på med Växellådan? Har aldrig haft problem med den.
~W
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Den där Tourqe Converter Circuit =)

Men har du inga problem så behöver det kanske inte betyda någonting.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Oftast solenoiden som kärvar, lite lurig att komma åt efterson man måste lossa hjälpramen och sänka ner hela motorpaketet något för att kunna ta av transmissionskåpan.

Om man har tur kan ett oljebyte med lubegard hjälpa.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 4
Skriv svar