Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Ny laptop

Allmänt om forumet
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Ny laptop

Ska besikta bilen idag och tänkte fixa en laptop till frugan för lättare fotoredigering. Hon använder mest lightroom än så länge.
Affärerna som finns är Siba, Elgiganten och inet.

Tänkte runt 5000. Någon med kunskapen som har koll på vad som skulle kunna funka. För jag e riktigt dålig på vad som är bra, dåligt till foto. Spel e jag bättre på:-)

Förstår ju att det inte blir den ultimata maskinen för den pengen men mer finns inte.

O om det pepprar in laptops förslag tidigt klagar jag inte. Är obokad besiktning så lämnar huset snart och chansar på att jag är färdig vid 11 och då fartar jag hem igen

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Ny laptop

På detta stället matade de in bilar på löpande band:-). Nu får bilen rulla ett år till:-)

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Klart. Inga svar behövs

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Blev en Windows 8 maskin.
Nu ska man hitta var tusan man tar bort program och om det finns någon utforskare

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hehe, ja det blir lite pill med nya Win 8, tar ett tag innan man använder datorn som tidigare Win OS :) Men visst får man en bra laptop för de pengarna, ingen tvekan om saken! Många brukar dock sakna fullt med RAM-minne, lätt att uppgradera om man vill och kostar knappt något, hjälper till en hel del vid fotoredigering som kräver mycket minne beroende på vad man gör.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Den jag köpte har 8gig ram men plats för 16. Utökar när den börjar kännas tungarbetad.
Blev en Lenovo. Irriterar mig att allt heter appar i Windows 8 och inte program. Men kom på ett omständligt sätt att hitta utforskaren och annat:-)

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja då räcker det ett bra tag, men min 8 GB är ändå liiiite seg ibland när jag fotoredigerar, det blir snabbt tunga filer man jobbar med =)

Ja det är knepigt i början, det tycker jag verkligen, hittade inte hälften av grejerna från Win 7, haha

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Haha ja det är så svårt att hitta. Jag och frun ska sätta oss vid den ikväll och lära oss hur tusan allt hittas:-)

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Kan man lägga in "start" knappen på skrivbordet så det funkar mer som vanligt Windows?

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja den knappen saknar man! :D Men det finns massa företag som skapat program som återskapar denna knappen, kolla med gratisprogrammet "Start Menu 8" så kommer det funka bra, här är en länk:

http://download.cnet.com/Start-Menu-8/3 ... 52660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bild
Användarens profilbild
Dunderklumpen
SUV

Jag gillar MAC... Å Chäva... Rakt af simpla prylar :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

:)

Apple är grymma, det är mer "straight forward" där =)

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Tackar. Ska kolla in den

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriv svar