Hej! Har varit borta från forumet ett tag nu men nu är jag tillbaka, även om jag inte har kvar min cheva van
Tänkte bara höra om nån här vet om Chevrolet HHR årsmodell -08 2.4l har Chevrolets egna motorer eller kommer dom från nått annat bilmärke? Sen automatlådan är väl Borg Warner vad jag läst, är dom bra grejer eller?
Mvh: Joni
Allting är 100% General Motors vad gäller drivlinan, motorn är deras "EcoTec"-modell av fyran och automatlådan har varit med sedan en 20 år tillbaka, 4 stegad =)
Tackar Har kollat lite på teknikens världs sidor o de verkar att svagaste med en hhr är rosten Fick bara en etta av totalt fem möjliga poäng
Men det borde ju gå att fixa till med bättre underredsbehandling mm.
Tror nog inte det ska göra så mycket om man gör en behandling som du säger, det bör man ändå göra på de flesta bilar om man vill hålla dem i fint skick, Nordens klimat tär hårt på bilarna
Aa, inget kul, jag kör hellre landsväg där det är sandat Fast ibland blir det lite farligt om det är snöstorm och inte skottat =) Men en rejäl underredsbehandling ska göra susen, samt ev. lägga skyddsfilm på trösklar och andra utsatta områden på karossen.