Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Handbroms wire cheva 3500 ck31003

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Elegancej
SUV

Handbroms wire cheva 3500 ck31003

Hej
Skulle behöva lite hjälp med bilder eller reparationshandbok över chevrolet 3500 årsmod. 1999 tror det är en silverado V8 diesel med dubbelmontage bakhjul jag har bytt bromsar och även handbroms men blir inte klok på hur de nya wiren skall vara ihop kopplade där fram mot pedalen någon klant har vid tillfälle försökt att byta förut och då dragit ihop den ena wiren med den andra wirens ytterhölje vilket resulterat i ingen handbroms så nu står jag där med lite delar som jag inte vet hur de ska sitta för att fungera och jag tror även att det kan fattas delar. Har någon lite bilder elelr en handbok så är jag tacksam att kunna få ta del av detta.

Det är min bärgningsbil en riktig arbetshäst så jag behöver ha i gång den snarast.

Hälsningar
Janne
Assistancekåren när du inte kan bärga dig.
Annons
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV

Re: Handbroms wire cheva 3500 ck31003

Där går väl bara upp en wire till stället ? delningen sitter i vänster rambalk ?
http://www.justanswer.com/chevy/1mncz-2 ... brake.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Användarens profilbild
Elegancej
SUV

Det stämmer att det är wire upp till pedalstället men det är delning där båda wirarna går ihop till en som är kruxet för det är inte den vanliga anslutningen som visades i länken du skickade.

// Janne
Assistancekåren när du inte kan bärga dig.
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV

handbroms.jpg
Du menar justeringen. där har du en hållare och typ motorcykel infästning ? Du har väl skivor bak på den ?
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Det ska tydligen vara annorlunda på C3500 (dvs 2wd) jämfört med alla andra modeller.
Skriv svar