Jag har nyligen inhandlat ett stycke Ram SRT-10 Quad Cab -05, men skulle behöva "komplettera" den lite.
Först och främst fick jag bara en nyckel och en fjärrkontroll, så en eller två extra uppsättningar skulle vara skönt att ha liggande så att man inte lyckas supa bort enda uppsättningen och få en snygg parkeringsprydnad.
Detta exemplar saknar både flaklock och vinge, vilket ju är lite tråkigt. Vinge vill man ju ha av flera anledningar, främst utseende men även lite bättre tryck på bakvagnen. Ett lock eller annan form av överdrag skulle också vara trevligt, även om det inte känns fullt lika angeläget.
Vart vänder jag mig för att lösa dessa bekymmer på enklast möjliga vis? Nyckelämnen förmodar jag inte är svårt att få tag på, men fjärrkontroller och anslutning av dessa till just min bil kanske är lite krångligare? Jag har hittat färgkodslackade eftermarknadsvingar för US$250 + frakt på eBay, vilket ju inte är jätteblodigt men en begagnad originalvinge som passar i befintliga monteringshål skulle kännas bättre.
Nycklar, fjärrkontroller, vinge - Ram SRT-10 -05
Nycklar, fjärrkontroller, vinge - Ram SRT-10 -05
Dodge Ram SRT-10 Quad Cab -05
Annons
Re: Nycklar, fjärrkontroller, vinge - Ram SRT-10 -05
Tjena 
Grattis till bilköpet!
Nycklarna hittar du på ebay som sagt men du måste programmera dem hos en verkstad med Chryslers verktyg, kolla med AM Workshop i Stockholm.
Det borde bli ganska mycket frakt på den vingen från USA, kolla med skroten i Osby om de har något?
Kåpa eller cover kan nog Sweden Custom Cars fixa.
Mvh
Grattis till bilköpet!
Nycklarna hittar du på ebay som sagt men du måste programmera dem hos en verkstad med Chryslers verktyg, kolla med AM Workshop i Stockholm.
Det borde bli ganska mycket frakt på den vingen från USA, kolla med skroten i Osby om de har något?
Kåpa eller cover kan nog Sweden Custom Cars fixa.
Mvh
Grattis!
I min handbok är det beskriven hur man programmerar en ny nyckel. Fast jag har ju bara en HEMI.
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
I min handbok är det beskriven hur man programmerar en ny nyckel. Fast jag har ju bara en HEMI.
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
//JanR
VW Passat Alltrack, DSG, 2013 som vardagsbil
Chevrolet Tahoe, LT, 4x4, V8 5,7 L, 1999:er som finbil
VW Passat Alltrack, DSG, 2013 som vardagsbil
Chevrolet Tahoe, LT, 4x4, V8 5,7 L, 1999:er som finbil
Tack för tipsen och gratulationerna. 
Jag är osäker på om det följde med någon handbok i min bil, men det borde ju gå att gräva fram en sådan också vid behov.
Under gårdagens "snöoväder" (vilket för övrigt inte är optimalt väglag för SRT-10) upptäckte jag att intervalläget på vindrutetorkarna inte fungerar riktigt som jag förväntat mig; på "lägsta" inställningen går den som vanligt (utan intervall) en stund, sedan är det uppehåll 10-20s innan den börjar om. Är detta ett vanligt fel som enkelt åtgärdas med komponentutbyte?
Tapatalk.
Jag är osäker på om det följde med någon handbok i min bil, men det borde ju gå att gräva fram en sådan också vid behov.
Under gårdagens "snöoväder" (vilket för övrigt inte är optimalt väglag för SRT-10) upptäckte jag att intervalläget på vindrutetorkarna inte fungerar riktigt som jag förväntat mig; på "lägsta" inställningen går den som vanligt (utan intervall) en stund, sedan är det uppehåll 10-20s innan den börjar om. Är detta ett vanligt fel som enkelt åtgärdas med komponentutbyte?
Tapatalk.
Handbok finns på ramtrucks.com eller dodge.com, de har kostnadsfri nedladdning ända till 2004 och framåt 
Kan intervallen ha glappat mellan två-tre olika inställningar kanske? Fungerar den annars som den ska?
Kan intervallen ha glappat mellan två-tre olika inställningar kanske? Fungerar den annars som den ska?
Jättepraktiskt med nedladdningsbara handböcker. Nu vet jag hur man programmerar fjärrkontroller!
Mer exakt beskrivning av hur vindrutetorkarna beter sig i dagsläget:
1. Vrider man vredet från "avstängd" till någonstans på intervallskalan händer ingenting (jag har dock inte väntat någon längre stund eftersom det oftast är ganska bråttom när jag vill köra bladen över rutan).
2. Vrider man vidare till första "oavbrutet"-läget går torkaren som förväntat, men om man då snabbt vrider tillbaka till intervallskalan (eller ända tillbaka till "avstängd") stannar armarna där de befinner sig (istället för att fortsätta till utgångsläget).
3a. Låter man torkarna gå minst ett varv på något av de oavbrutna lägena fortsätter de gå om man vrider tillbaka till intervallskalan, sedan går de 5-10 varv (ej räknat exakt), stannar 10-20 sek (ej räknat exakt), och upprepar processen. Väntetiden mellan cyklerna verkar eventuellt variera beroende på var i intervallskalan man ställer vredet, men det går inte att få den att bara köra torkarna ett varv per cykel.
3b. Låter man torkarna gå minst ett varv på något av de oavbrutna lägena och vrider tillbaka till "avstängd" fortsätter de gå tillbaka till utgångsläget.
4. Använder man spolarfunktionen och släpper den innan torkarna gått en hel cykel stannar de där de befinner sig - håller man in till de gått en hel cykel fortsätter de till utgångsläget när man släpper.
Mer exakt beskrivning av hur vindrutetorkarna beter sig i dagsläget:
1. Vrider man vredet från "avstängd" till någonstans på intervallskalan händer ingenting (jag har dock inte väntat någon längre stund eftersom det oftast är ganska bråttom när jag vill köra bladen över rutan).
2. Vrider man vidare till första "oavbrutet"-läget går torkaren som förväntat, men om man då snabbt vrider tillbaka till intervallskalan (eller ända tillbaka till "avstängd") stannar armarna där de befinner sig (istället för att fortsätta till utgångsläget).
3a. Låter man torkarna gå minst ett varv på något av de oavbrutna lägena fortsätter de gå om man vrider tillbaka till intervallskalan, sedan går de 5-10 varv (ej räknat exakt), stannar 10-20 sek (ej räknat exakt), och upprepar processen. Väntetiden mellan cyklerna verkar eventuellt variera beroende på var i intervallskalan man ställer vredet, men det går inte att få den att bara köra torkarna ett varv per cykel.
3b. Låter man torkarna gå minst ett varv på något av de oavbrutna lägena och vrider tillbaka till "avstängd" fortsätter de gå tillbaka till utgångsläget.
4. Använder man spolarfunktionen och släpper den innan torkarna gått en hel cykel stannar de där de befinner sig - håller man in till de gått en hel cykel fortsätter de till utgångsläget när man släpper.
Får känslan av att det är spaken som behöver bytas, men man vet ju aldrig =(