Hej alla!
Jag har haft problem med laddning och förbrukning av ström i bilen(dodge polara 68) ett tag, På powermeet i västerås braka det löst totalt och varje plussladd i bilen smälte, fick hem bilen och började byta ut alla smälta kablar och gick efter ett elschema som jag hittade på mymopar.com
Sen började de riktiga problemen, jag tycker jag följt elschemat slaviskt men ändå strular det.
1. amp mätaren i instrumetet gick helt åt fanders när det blev för varmt så den har jag kopplat bort.
2. jag har fått 18v in i bilen(direkt från generatorn) vidare till lampor osv så alla dom gick.
3. så fort jag höjer ifrån tomgång så slutar generatorn ladda.
Laddrelä byttes för några veckor sedan och generator förra året.
Frågade runt lite på facebook för några veckor sen och där var svaret enkelt, riv ut allt och börja om från början.
Så det är väl lite där jag står just idag, ska jag eller ska jag inte göra om allt med elektronik o göra i bilen?
Hur bör jag gå till väga? Att följa elschemat som jag hittade på mymopar.com är inte något alternativ längre, Någon som sitter på ett bra enkelt elschema? bilen behöver egentligen bara kunna gå igenom besiktningen. dom extra förbrukare jag har är: Elfläkt, stereo samt "nya morderna" mätare för oljetryck, voltmätare och vattentemp.
Köpa en ny generator med inbyggt laddrelä?
Alla tips mottages varmt!
Hälsningar sebastian
Elproblem i Polara -68
Annons
Re: Elproblem i Polara -68
Hej!
Hade du kollad halla massekontakt som bilen ha? De finns ju var stans över hela bilen?
Bara en idé.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hade du kollad halla massekontakt som bilen ha? De finns ju var stans över hela bilen?
Bara en idé.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
//JanR
VW Passat Alltrack, DSG, 2013 som vardagsbil
Chevrolet Tahoe, LT, 4x4, V8 5,7 L, 1999:er som finbil
VW Passat Alltrack, DSG, 2013 som vardagsbil
Chevrolet Tahoe, LT, 4x4, V8 5,7 L, 1999:er som finbil