har nyss köpt en dodge ram 4x4 med den fina cummins 24ventilaren
Jag har lite funderingar som jag hoppas nån vänlig och kunnig kan hjälpa till med!
De sitter en manuell växellåda på bilen, NV4500HD. Men jag har dåliga synkringar på 3an. Vars får man tag på en växellåda, eller ska man renovera den?
Fast hellst sjulle jag ju vilja få tag på en NV5600 för att få en lite högre utväxling på sista växeln!
De andra problemet är värmen i kupen. Motorn står konstnant på 90grader sen den kommit upp i temp men jag får bara lite ljummen luft i kupen.
Om jag vrider luftreglaget på full ac blir de varmt men då immar de så förbannat på rutorna eftersom att den öppnar recirkulations spjället och endast tar luft från kupen. Ska ta och riva ner instrumenteringen och försöka få lös värmepaketet och felsöka nån dag...
Sen tänkte jag höra om nån har nån aning om vad man ska ha för toe ut / toe in mått? De är en 2500 med stel dana framaxel. När jag hämtade bilen gick den som en kratta på vägen och hade snenötta framhjul nå jävulskt. jag kollade och den hade 6mm toe ut bara när jag mätte tvärs över mellan hjulen.
Nu har jag ställt den på ca 1mm toe ut och dragit åt styrsnäckan en hel del...
de blev mycket bättre men jag tycker ändå den är lite vinglig.
Och sist men inte minst så hade de ju varit helt underbart om nån vet av och kan tipsa om nån sida där de finns sprängskisser!
Hoppas nån vänlig kan ge lite tips!
MVH/ Mathias