Motorvärmare - Dodge Ram 1500 -03
Re: Motorvärmare - Dodge Ram 1500 -03
Ja precis, vilken som helst duger bra om dom ska sitta inomhus i t ex. garaget med jordad kontakt. Men har du ett el-uttag utomhus så kanske man skulle välja en lite värre variant som står emot regn/snö/minusgrader vad gäller både materialvalet och skydd mot det elektriska ..
Annons
Hej alla. Är nybliven dodge ram ägare, En -06a. Tänkte jag också skulle ha motorvärmare o grenuttag.
Finns det inte nån typ av slangvärmare på biltema. Eller är det helt galet
Finns det inte nån typ av slangvärmare på biltema. Eller är det helt galet
Den är inte svart men stor.
Re: Sv: Motorvärmare - Dodge Ram 1500 -03
Har sett slang värmare på blocket vet jag men inte tänkt om det finns på biltema.
Du menar den som du kopplar in på kylarvätskeslangen?
Voyager -04 3.3l V6
Du menar den som du kopplar in på kylarvätskeslangen?
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Det är nog inget fel på slangvärmare, om den monteras lågt och i lutning/på sidan/vertikalt så bör den fungera bra, man kan nog spara ett par hundra ..men när jag kikade på Biltemas hemsida så kunde jag inte hitta någon, har du en länk eller artikel-nr? Det kanske var för 1-2 år sedan som dom hade universal?
Om dom inte har (och det skulle bli lika dyrt som en blockvärmare) så hade jag satsat på de istället.
Om dom inte har (och det skulle bli lika dyrt som en blockvärmare) så hade jag satsat på de istället.
Har sett två typer av slangvärmare, båda på blocket men har inte lyckats finna dom nu. En värmer bara och vattnet sägs cirkulera själv till slut pga att värme stiger.
Den andra hade en inbyggd pump som pumpade runt vattnet i systemet medans den värmde
Voyager -04 3.3l V6
Den andra hade en inbyggd pump som pumpade runt vattnet i systemet medans den värmde
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Blockvärmare var det ja. Ja jag är lite tveksam till dom där slangvärmarna om dom kanske hindrar flödet till kylningen. Men blockvärmare finns väl på vilken biltillbehörsfirma som helst. Ska ju även kombinera med kupevärmare så klart
Ja blockvärmare finns nog i de flesta biltillbehörsbutiker nu. Annars tar det inte många dagar innan dom fått hem det.
Voyager -04 3.3l V6
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Jag har just monterat blockvärmare på min Dodge RAM 1500 Hemi
2003 Dodge Ram 1500 4X4 Hemi såld
Det är samma på årsmodell -03 och -10 tror jag, så Trådskaparen vill nog gärna höra allt om monteringen
..vart du köpte värmaren, hur du monterade osv..
Köpte den på Mekonomen och monteringen gjorde en kompis åt mig men det va inga problem allt gick smidigt 
2003 Dodge Ram 1500 4X4 Hemi såld
- fredrik_rr
- Van
För dom som funderar på slangvärmare så köp en sådan med inbyggd pump, snabbare och jämnare uppvärmning. Dom brukar sättas på slangarna till värmepaketet, och har minimalt motstånd när dom är avstängda så det försämrar inte flödet.
Dessa är också mycket snabbare & effektivare än blockvärmare, då cirkulationspumpen tillåter en högre effekt på värmarelementet. (pga att det cirkulerar och inte riskerar att orsaka lokal kokning så att säga)
Dessa är också mycket snabbare & effektivare än blockvärmare, då cirkulationspumpen tillåter en högre effekt på värmarelementet. (pga att det cirkulerar och inte riskerar att orsaka lokal kokning så att säga)
Cadillac Deville 2003 http://www.garaget.org/?car=222285" onclick="window.open(this.href);return false;
Där ser man. För jag var nyss till en tillbehörs affär och med "verkstads rabatt" skulle kalaset kosta 2700.
Defa med gren och alla sladdar . in. ut , förlängning, anslutning
Defa med gren och alla sladdar . in. ut , förlängning, anslutning