Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chevrolet Blazer -97 4x4 Problem

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
S-10Blazer
Station Wagon

Chevrolet Blazer -97 4x4 Problem

Hej

Fyrhjulsdriften på min S-10 fungerar inte som den ska. När jag lägger i den så lyser det som det ska och det klonkar till kring framaxeln men bara bakhjulen driver och någon diffspärr finns inte att tala om. (Finns alls diffspärr på dessa tro?) Drivaxeln snurrar också så jag kan inte annat än klia mig i huvudet. Kanske ni kan hjälpa mig lösa detta? Vore ytterst tacksamt.

MVH
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Chevrolet Blazer -97 4x4 Problem

Hej!

Hittade en bild ifrån manualen, ser ut som om främre diffen inte kopplar såsom du beskriver det (för du menar att främre drivaxeln till diffen snurrar?):

[bilder]http://www.usabilforum.se/forumuppladdning/s10-4wd.jpg[/bilder]
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
S-10Blazer
Station Wagon

Jajamän den snurrar. Va kan de vara som gör att diffen inte kopplar? bytte växellåda för några veckor sedan och innan dess funkade fyrhjulsdriften. fördelningslådan är hel på den nya lådan och allt är kopplat som det ska så vad kan ha gått snett?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej!

Om du har bytt låda och därmellan uppstod problemet så skulle jag kunna tänka mig att en vakuumslang inte kopplar till kabeln till framdiffen? :roll: (kolla på illustrationen ovan).

P.S, fortsätter 4WD-lampan att lysa när du tryckt på den, eller stängs den av direkt?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
S-10Blazer
Station Wagon

Jo knappen fortsätter att lysa men jag har nu upptäckt att det inte klonkar riktigt som det ska. Det låter inte när jag lägger i 4/HI men gör det i 4/LO. Den vill driva framåt på tomgång på 4/LO och nu när det är halt är det svårt att få stopp på den om man inte lägger i neutral men så fort man gasar känner man att bara bakhjulen driver.
Skriv svar