Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Durango, en gång för alla.....

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Re: Durango, en gång för alla.....

Avenger skrev:Det sista lät ju bra :P

Om det är en lågmilare hade man ju slagit till oavsett kanske? :)
Har kollat den nu :)

Det är en Dodge Durango SLT V8 -02 samma färg som min Chrysler. Den var sliten i lacken men annars ok. Tydligen knappt körd. Kan kanske få loss den ännu billigare ;)

Den hade Magnum-V8 på 230hk (enligt regbevis) 5.2l?
Den hade: Awd, 4Hi, 4Lo. Är det den "bästa" fördelningslådan? :P
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Shit! Låter som ett mycket bra köp för den summan!

Då hade den DVD också eller? :P

Men hur kan den ha en 5,2 liters V8? :oops: Dom försvann år 2000?

Den hade inte Powertech V8:an på 4,7l då? Annars måste de ha varit en äldre årsmodell med tanke på färgen också?

Vet inte riktigt hur man kan märka vilken fördelningslåda det är? Tror det ska finnas 4WD Neutral på den lådan som helst ska köras med 2WD på asfalt.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Avenger skrev:Shit! Låter som ett mycket bra köp för den summan!

Då hade den DVD också eller? :P

Men hur kan den ha en 5,2 liters V8? :oops: Dom försvann år 2000?

Den hade inte Powertech V8:an på 4,7l då? Annars måste de ha varit en äldre årsmodell med tanke på färgen också?

Vet inte riktigt hur man kan märka vilken fördelningslåda det är? Tror det ska finnas 4WD Neutral på den lådan som helst ska köras med 2WD på asfalt.
Det med motorn var en fråga :) det är en magnummotor men vet ej storlek. Dvd vet jag inte om den har. Den hade Awd, 4hi, 4lo och N tyckte jag det stod. Men den är en 2002. :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

:P

Men det finns ingen Magnum V8 det året som har 230 HK tror jag inte? Dom är på 250 HK isf och 5,9 liters volym. Det är isf. en 4,7 liters V8 kanske?

Har du provkört bilen? Ta den gärna på en åktur och känn av 4WD på asfalt och se om den knakar sig fram vid fulla svängar.

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Avenger skrev::P

Men det finns ingen Magnum V8 det året som har 230 HK tror jag inte? Dom är på 250 HK isf och 5,9 liters volym. Det är isf. en 4,7 liters V8 kanske?

Har du provkört bilen? Ta den gärna på en åktur och känn av 4WD på asfalt och se om den knakar sig fram vid fulla svängar.
Ska prova den senare. Kan vara att den är inreggade fel. Är en importbil. Söker jag på teg inner så säger den 230hk.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Men om du söker på reg-nr så får du väl också upp chassinumret på transportstyrelsen? :P Det kan du söka på USA så kommer det nog rätt uppgifter :D

Meddela om/när du provkört bilen, gärna hur den fungerade på asfalt med och utan 4WD så får du se vilken låda den har :P

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Avenger skrev:Men om du söker på reg-nr så får du väl också upp chassinumret på transportstyrelsen? :P Det kan du söka på USA så kommer det nog rätt uppgifter :D

Meddela om/när du provkört bilen, gärna hur den fungerade på asfalt med och utan 4WD så får du se vilken låda den har :P
Japp. Ska försöka kolla upp den nogrannare :) jobbar just nu så det är lite svårt att kika på det just nu. Kanske till rasten :)
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Jag tycker detta blir märkligare och märkligare. Sökte VIN på autocheck.com och fick upp detta:

Motor: 4.7L V8 MPI

Modell: Durango SLT Plus

Årsmodell: 2002

Fördelningslåda: NV231Type: Part-Time
Operating Ranges 2WD, 4WD High, Neutral, 4WD Low
Low Range Ratio 2.72
Center Differential None

Växellåda: 45RFE automatic

Effekt/vrid: 235hk/400nm

Detta är typ den info jag kunnat hitta om bilen på ett antal olika hemsidor och via VIN-nummret.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jag tycker det låter riktigt bra bra :P

Även om fördelningslådan mest ska användas för snö/lera så gör det kanske inget? Koppla bara ur den på torr asfalt :)

Dom har väl varit lite slarviga i Sverige när den reggades xD

SLT PLUS också!

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Avenger skrev:Jag tycker det låter riktigt bra bra :P

Även om fördelningslådan mest ska användas för snö/lera så gör det kanske inget? Koppla bara ur den på torr asfalt :)

Dom har väl varit lite slarviga i Sverige när den reggades xD

SLT PLUS också!
Ja. Men om det snöar ute och är riktigt snöigt, alltså ingen kontakt alls med asfalt, kan man ha AWD ikopplat hela tiden då? Hur vet man om den har ABS, 2 eller 4-hjuls? Hur är de om man har AWD i kopplat och kör på snö och så kommer det stundtals lite asfaltplättar, går det sönder då?

Finns det någon diffbroms/diffspärr i fram/bakaxel eller mellandiff på en sådan bil? Är ju lite surt att diagonalspinna med något som ska vara så jävlig i snö.

Vad innebär SLT Plus? Vad har den som en vanlig SLT inte har?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

:P

Den ska klara av väderförhållandena riktigt bra vad jag har hört, och den ska inte stå och spinna någonting.

´Tror faktiskt inte det är varken 4-hjuls skivbroms eller ABS :( (ska kolla).

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Tjenare, hur har det gått? Fått hem någon Durango? :)

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Avenger skrev:Tjenare, hur har det gått? Fått hem någon Durango? :)
Nej inget nytt ännu. Ägaren har tydligen semester fortfarande. Men jag håller på att försöka skrapa ihop pengar.

Men har en annan fråga:

Hur stora är lastutrymmena på nedanstående fordon (med alla stolsrader uppfällda, såvida inte fordonet har fler än 2 stolsrader) jämfört mot en vanlig Volvo 745:a?

* Jeep Grand Cherokee 96-99
Bild1 (96-98): http://upload.wikimedia.org/wikipedi...d_Cherokee.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Bild2 (-99): http://upload.wikimedia.org/wikipedi...kee_WJ_34h.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

* Dodge Durango 98-02
Bild: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...ge_Durango.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

* Chevolet (2dr) Blazer (EJ S-10)/Tahoe - GMC Yukon (2dr) 92-99
Bild: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...hoe_2-door.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Har nämligen två stora schäfrar som ska få plats längst bak i en stor dubbel-hundbur utan att behöva göra om bilen till en 2-sits (Gäller ej fordonet längst ner i listan eftersom detta är ett 2-dörrsfordon). Har bilen 3 stolrader så är det ok om sista behöver fällas.

Kort sagt, har något av ovanstående fordon större lastutrymme än en 745:a eller är det mindre på samtliga?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hela Durangos utrymme med TVÅ nedfällda säten ger 2,5 m2, med enbart ETT nedfällt säte vet jag inte utrymmet :(

Jag ska ordna fram exakta specifikationer, vänta lite..

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Avenger skrev:Hela Durangos utrymme med TVÅ nedfällda säten ger 2,5 m2, med enbart ETT nedfällt säte vet jag inte utrymmet :(

Jag ska ordna fram exakta specifikationer, vänta lite..
Hur stort lastutrymme har en 745 med alla säten uppfällda?
Skriv svar