Frambroms nyper på min Dodge -61
Frambroms nyper på min Dodge -61
Har en fråga om mina bromsar som säkert någon kan svara på (är säkert en skit enkelt fel): På min Dodge -61 brukar höger frambroms nypa när jag bromsar vid rullning fram, men lossnar direkt när man rullar lite bakåt (nyper aldrig när man backar), Någon som kan ge förslag på vad det kan vara för fel?
(Bromsarna ser ut som på bilden, fast detta är inte min bil)
Annons
Re: Frambroms nyper på min Dodge -61
Kan väl tillägga att de flesta tror det är bromsslangen.. någon som håller med eller misstänker något annatGreaser84 skrev:Har en fråga om mina bromsar som säkert någon kan svara på (är säkert en skit enkelt fel): På min Dodge -61 brukar höger frambroms nypa när jag bromsar vid rullning fram, men lossnar direkt när man rullar lite bakåt (nyper aldrig när man backar), Någon som kan ge förslag på vad det kan vara för fel?
Känns lite som det också, att den inte ger korrekt flöde.
Prova skifta med andra sidan och se om felet flyttar på sig?
Flytta slangen menar du?Avenger skrev:Prova skifta med andra sidan och se om felet flyttar på sig?
Ja precis, om det går mellan vänster och höger sida? 
det borde gå, om man nu lyckas ta bort dom hela.. såg att de sålde annars slangar hyfsat billigt på ebay, så kanske är mer värt att bytaAvenger skrev:Ja precis, om det går mellan vänster och höger sida?
Aa det är nog lika bra, annars om Hansen Racing har något i lager, borde inte vara alltför dyrt, men kan du vänta ett par dagar/vecka så funkar det ju med ebay också 
Jag kollade Hansen racing hemsida, men de hade inga slangar där, bara cylindrar m.m.Avenger skrev:Aa det är nog lika bra, annars om Hansen Racing har något i lager, borde inte vara alltför dyrt, men kan du vänta ett par dagar/vecka så funkar det ju med ebay också
Ring eller mejla dem, eller besök din närmsta lokala bildelskedja så kan dom nog hjälpa dig
Dom har även andra leverantörer förutom Hansen Racing, så det ska nog gå att ordna, eller kolla med Norrlands Custom eller liknande, borde ha.
Får höra med dom..Avenger skrev:Ring eller mejla dem, eller besök din närmsta lokala bildelskedja så kan dom nog hjälpa digDom har även andra leverantörer förutom Hansen Racing, så det ska nog gå att ordna, eller kolla med Norrlands Custom eller liknande, borde ha.
=)
Fast om du inte kör bilen nu så går det väl an att vänta på lev.tiden från USA
Hehe, absolut absolutAvenger skrev:=)
Det är inte bromsslangen, har du det felet släpper det inte när du backar.
Det låter som backen kantrar i trumman, har du justerat backarna ordentligt?
Det låter som backen kantrar i trumman, har du justerat backarna ordentligt?
Aha, den texten missade jag i första inlägget
Visste inte att det fungerar i reverse.