Är det nån som kör på det i sin Dodge ??
Bilmodell: Dodge Ram 1500 3.7 V6 -2006
E85 i Dodge Ram 1500 3.7 V6 ?
E85 i Dodge Ram 1500 3.7 V6 ?
Senast redigerad av Avenger den ons 11 jul 2012, 23:27, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken samt texten.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken samt texten.
2003 Dodge Ram 1500 4X4 Hemi såld
Annons
Re: E85 i Dodge Ram 1500 3.7 V6 ?
Jag la till bilmodell i ditt inlägg, du hade glömt det 
----------------------------------------------
Angående E-85, det bör stå skrivet på insidan av tanlocket om motorn klarar av det, annars bör man inte köra någon större procentblandning.
----------------------------------------------
Angående E-85, det bör stå skrivet på insidan av tanlocket om motorn klarar av det, annars bör man inte köra någon större procentblandning.
Den egentliga frågan är hur ofta man bör byta bränslefiltret då man tankar E85
Sv: E85 i Dodge Ram 1500 3.7 V6 ?
Det borde väl egentligen inte vara oftare än bensin filter.
Klart det är ju starkare än bensin och kanske torkar ut filtret mer men det borde ju inte slitas ut ändå.
Det var en bra fråga. Börjar jobba på måndag igen så kan faktiskt kasta ut frågan till kollegorna
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Klart det är ju starkare än bensin och kanske torkar ut filtret mer men det borde ju inte slitas ut ändå.
Det var en bra fråga. Börjar jobba på måndag igen så kan faktiskt kasta ut frågan till kollegorna
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Det finns inget serviceschema på bränslefiltret, oavsett om man kör bensin eller etanol så ska dom inte bytas förrän man kan lokalisera felet till filtret. Dvs. man byter när det behövs.
Notis! Det sitter två filter vid pumpen.
Notis! Det sitter två filter vid pumpen.
Sv: E85 i Dodge Ram 1500 3.7 V6 ?
Läste några forum och alla sa att samma filter till bensin funka. Kunde lösa upp packningar annars var det bara att köra
Voyager V6 -04
Fick rådet av mekanikern som fixade min bil KÖR EJ PÅ E85